Vinyl rund forkant badeværelse?



Hej jeg har lagt denne vandfaste plade (26 mm i tykkelsen) ned på et ældre badeværelse og ville ligge noget vinyl på som jeg ville runde langs pladekanten som jeg har rundet med en fræser. MEN jeg havde et guvlægningsfirma ude som siger at det ikke kan lade sig gøre at runde vinyl omkring så skarp en kant - Kan det virkelig passe nogle som har efaring med dette? - Eller evt har et andet godt råd til hvad man kan gøre :) ?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har jo haft højeste ekspertise til at vurdere sagen, så det ville jo være dumt at sige noget andet ud fra et lille billede. Men jeg har lige fået vinyl på et badeværelse hvor det er lagt uden om kanter på bruse niche muren. Det er lavet i fibergips og kanter er ikke rundet andet af end slibning af spartel har medført.
Det klarede gulvmand uden at kny. Så jeg ville tro at din kant også kan laves, især hvis vinyl må komme ind under bund også.
Han varmer vinyl op med gasbrænder, ( altså moderat varme ) Så kan det formes meget.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har også lige fået vinyl i badeværelse. Her skulle jeg skrue et forskallingsbræt på enden af brusevæg, der var rundet pænt omkring hjørnet, for at undgå en skarp kant 
Alternativt kunne du lægge et vandret og et lodret stykke vinyl ud til hjørnet og så silikonere en hjørneprofil på - men det kan du jo evt. gøre alligevel hvis rundningen ikke holder.

Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også