Alternativer til Danfoss?

Hej
Danfoss var en gang et godt kvalitetsstempel, men siden vi udskiftede vores 30 år gamle fjernvarme anlæg i 2014 har vi haft besøg af VVS’er flere gange for at lappe på det.

Basale ting som tærring i anlægget fordi der ikke er taget hensyn til spændingsrækken, plastikdimser der knækker, utætheder osv. Dertil har jeg siden 2014 måtte udskifte 4 af de nye “smarte” Living connect ventiler vi også fik installeret. De holder op med at regulere og lader varmen fosse igennem

Når man tager hensyn til graddage har vi samme MWh forbrug som før til trods for at vi også har fordoblet isoleringen på loftet. Altså ingen energi forbedring i forhold til et 30 år gammelt anlæg.

Når man læser om Danfoss på trustpilot er der heller ikke mange stjerner fra folk. De skriver om få år gamle anlæg hvor varmeveksleren bliver utæt og lign.

Såååeh... når vores anlæg også står af om et par år hvad skal vi så gå efter for et mærke?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
køb et nyt hus og lad være med at tørre det af på forsikring.
Ikke forstået? Er det den rigtige tråd du svarer på? 

Jeg har dårlige erfaringer med Danfoss og vil helst ikke bruge flere penge på deres produkter og vil derfor gerne høre hvilke alternativer der er som er af en bedre kvalitet. 
Måske fik jeg ikke skrevet det tydeligt nok. Vi fik et nyt Akva Lux II VX anlæg til varmt vand og varme i 2014. Men det er bare mit indtryk at Danfoss generelt har fået et kvalitetsproblem. Man er jo ellers blevet “opdraget” til at tro at Danfoss er god dansk kvalitet...
Jeg bumper lige denne her op i toppen da det er endnu mere aktuelt igen.
For 1,5 år siden var der pludselig kun lunkent vand og den motor/aktuator der regulerer varmen stod konstant og kørte frem og tilbage. Vi fik skiftet en ventil og motoren - ca 5000kr i reservedele. Nu er den så gal igen. Motor står igen og larmer konstant og der er en utæthed der hvor det kolde brugsvand løber ind i varmeveksleren.
Altså udsigt til endnu en regning. Måske kan VVS’eren overtales til at æde den da det er under to år siden?
Men er godt nok træt af den enhed. Er der andre fabrikanter end Danfoss og laver de noget der holder bedre? Altså i 4 år havde vi ikke en eneste regning på et 30 år gammelt anlæg og siden vi fik et nyt i 2014 har vi haft besøg af VVS’er i snit en gang pr år for at fikse noget ved det nye anlæg. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis