Kommentarer til projekt: Projekt vindfang

Her samles kommentarer til projektet: Projekt vindfang

Kommentarer vises både her og på projektet.

Tcbkrogh
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sq flot.
Har du givet stavene olie?
Hvor har du skaffet træ fra?
Hvilke skruer har du brugt til at fæstne dine stave?
Det matcher godt til din murstensfacade. 

Elektronikteknikeren
Tak Gregeren. Er også meget stolt over resultatet 😊 Stavene er ubehandlet. En bevidst beslutning for vil gerne se hvilket udtryk de giver. Hvis det bliver sløjt at se på tænker jeg at give dem en klar olie. Jeg har fæsnet dem med 70 mm rustfri skruer. Det er måske lidt i overkanten, men fik et super tilbud på dem.  Og så er stavene skåret af egetræs terrassebrædder. Så de er rillet på bagsiden. Hvis jeg skulle dem hos ex. Københavns listefabrik ville det ha kostet mig 35.000 😳. Istedet har det kostet 7.000. En dejlig besparelse 😉 Hav en dejlig søndag aften. //Brian 


Tcbkrogh
Virkelig flot lavet! Det må dælme have kostet nogle timer   Men tydeligvis det hele værd.

Jeg kender ikke de isoleringsplader du har brugt (Kingspan Kooltherm), men kan læse mig til, at det er hårdt skum. Er det nemmere at arbejde med end Rockwool eller er det sværere at skære til og passe ind?

Mvh. AllanE
Fu** hvor er det smukt lavet.
Mvh Søren Storm

Mvh Søren Storm
Hej Allan
Tak - og beklager mit noget sene svar
Men helt korrekt - det tog rocker lang tid, men vi er sindssyg glade for det
​Nu har vi haft det et par år og egetræ listerne har fået et rigtig flot look
Grunden til jeg brugte Kingspan var, at det isolerer markant bedre end Rockwool. Synes ikke det er specielt lettere at arbejde med, men da jeg kun havde 100 mm at isolere på gav det sig selv. Da det er skum skal der skæres ret præcist hvor jeg oplever Rockwool som noget mere fleksibelt
//Brian 

AllanE skrev den 18-12-2019 11:02:12

Virkelig flot lavet! Det må dælme have kostet nogle timer   Men tydeligvis det hele værd.

Jeg kender ikke de isoleringsplader du har brugt (Kingspan Kooltherm), men kan læse mig til, at det er hårdt skum. Er det nemmere at arbejde med end Rockwool eller er det sværere at skære til og passe ind?

 


Tcbkrogh
​Tak Søren. Vi er vildt glade for det. 

LangStorm skrev den 01-05-2021 11:23:05

Fu** hvor er det smukt lavet.
Mvh Søren Storm

 


Tcbkrogh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis