Porebeton/gasbeton og pullup-bar

Hej LDS'ere,

jeg er flyttet i noget nybyg, hvor elementerne indvendigt består af gasbeton/porebeton.
Jeg kunne utrolig gerne tænke mig at montere min pull-up bar op på væggen, men er bange for, at den ikke ville kunne holde (og holder den ikke, så får jeg ballade  ).

Pull-up baren er som vist på billedet nedenfor:

Det skal bemærkes, at væggen er 10 cm tyk. Jeg vejer selv 87 kg og tænker, den skal kunne klare noget mere, da tanken er, at jeg skal kunne smide lidt ekstra vægt på. I øvrigt ville det ideelle være, at den var så langt oppe, at jeg er nødsaget til at hoppe for at få fat. Det vil ligeledes stille krav til bæreevnen i så fald.

Hvis det er muligt - og andre evt. har erfaringer med det - hvad har I så brugt af materiale, så det stadigvæk ser pænt ud? Der fulgte ekspansionsbolte med til sættet.

Skal jeg købe nogle kraftige specielle rawplugs og skruer et sted?

På forhånd tak.

Mvh

Hej LDS'ere, jeg er flyttet i noget nybyg, hvor... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand: Ah okay - lige præcis! Som nævnt, så vil det optimale helt klart være, at jeg kan hoppe op og gribe fat, men kan også "nøjes" med at strække armene og tage fat, hvis det er nødvendigt.
Det er netop min frygt, at når jeg med gentagne spring op - ikke længere kan regne min vægt på små 87 til noget, men omvendt som FeuerDK skriver, så hvis den kan klare 800 kg, burde det vel kunne holde?

Den med dobbelt plastplug og fransk skrue + lim lyder ikke til at være en tilfældig kombi. Men du mener, at det vil holde bedre end den anden løsning med super karmpløk med dobbelt ekspansion? Også hvis jeg dropper min tanke om at kunne spring op og tage fat?
Min første prioritet er selvfølgelig, at det bare skal holde, så jeg ikke om nogle måneder eller nogle år skal reparere hullet og være nervøs under træningen.
Nu er det jo ikke bjergbestigning og dermed livsfare du er ude i. Så du skal selv bedømme dine ekspansionsbolte, og kan vel også se om de går lidt løse inden det hele falder ned.
Ellers kan du skrue 2 stykker 1 m lange reglar op på væggen ( malet pænt ) og så skrue baren op i dem. Så fordeles trykket helt anderledes.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
haha, nej, det vil i hvert fald være en utrolig uheldig landing - en evt. livsfare består mere i reaktionen fra fruen! Men mange tak for hjælpen.
Hmm! - det må være stærkt bryg der serveres i baren.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også