Må jeg montere disse spots ?

Hej,
Jeg har fermacell loft med forskalling og der er kun 35mm til dampspærre og jeg har ikke lyst til at bryde dampspærren. Er det lovligt at montere disse amazon spots ?
samt lave vidersløjfning i disse samleboks ?

/donnib

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
donnib skrev den 10-12-2019 12:07:22

Hej,
Jeg har fermacell loft med forskalling og der er kun 35mm til dampspærre og jeg har ikke lyst til at bryde dampspærren. Er det lovligt at montere disse amazon spots ?
samt lave vidersløjfning i disse samleboks ?

/donnib

 Jeg skal ikke kunne sige om du må det. Men jeg var nysgerrig og kiggede på de spots.

Lyset du får fra dem er ret skidt kvalitet. De har en Ra værdi på 80, hvilket ikke er meget. Det betyder at farver ikke fremtræder jævnt og ensartet - heller ikke den hvide.
I Danmark, f.eks. hos ledpaerer.dk, kan du få nogle med Ra værdi 95. De koster så det dobbelte - men lyset skal du jo kigge på hver dag de næste mange år....

 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
Både Ra værdi som nævnt ikke acceptabel i beboelses rum men lysfarven på 4000 kelvin er heller ikke at anbefale.
Der står heller ikke specifik om de må sidde uden afdækning over.
Der er flere spottyper som kan sidde på 47,5 mm højde. 35 + 12,5 . Og så kan dampspærre godt presses lidt ved montering.
Her et eksempel

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ra ja jeg er godt klar over Ra værdien ikke er speciel god men jeg havde læst at over 80 var ok. Grunden til 4000k var det skal bruges i et værksted.

Elmand jeg kan ikke se din eksempel. 

 

Hvis du klikker på sætningen "her et eksempel" skulle det gerne springe over til DETLED og deres nummer 03040402 til en pris af 149,00 kr. incl lyskilde. ( kan ikke skiftes )
Ra over 90 er til beboelse, Så i værksted er det ok. Så vil jeg tro de kan bruges som du selv har fundet. .

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok nu er den der, ok men jeg er ude efter noget med højere farvetemperatur altså omkring de 4000k

 

Annonce
Jeg tjekkede lige igen og jeg målte hele dybden til maks 53mm, jeg ved ikke om jeg kan presse 63mm op som det kræver for en GU10 spot, tror i det kan være der ?

 

Det kan du helt sikkert, men det kræver at du kender placering af forskallinger inden du begynder at lave huller til spots. Du skal hest ramme midt imellem 2 forskalliger.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis