Søger udendørs bevægelsessensor med lang rækkevidde

Nogen som har nogle links til udendørs bevægelsessensor med lang rækkevidde.
Kan man få nogle der kan tage 30 - 40 ca?
Har søgt på nettet, og synes ikke der er så meget i den klasse, men det kan jo være at der er nogle andre kloge hoveder der ved noget?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er en naturlig rækkevidde på bevægelssensorer, da de sender "stråler" ud i vifteform.
Så når du så skal bryde 2 af stålerne i viften, for at detektoren reagere bliver det svært da der meget langt ude vil være langt i mellem 2 stråler.

Typisk sætter folk en detektor på carportens gavl, og forventer så at den kan detektere når du ruller ind af indkørslen. Det virker måske fint i bil, men kommer du gående eller på cykel, så kan du ramme i mellem 2 stråler, og skal meget tættere på inden den virker.
Løsningen er at flytte detektoren ud i den ene side af indkørslen, så man bryder strålerne på tværs.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Du finder nok ikke en PIR sensor, der kan række 30 - 40 m. De fleste PIR sensorer har en rækkevidde på maks. 12 m. Pir sensoren måler ændringer i infrarød stråling og det er svært at måle ændringerne på den afstand. Du bør gøre som Lyserøde Henrik (undskyld Henrik jeg kunne ikke dy mig   ). Anbring en sensor nærmere det punkt, hvor du ønsker bevægelsen detekteret.


fase
Man kan også sætte to detektorer op, og koble dem til, så når blot én detektor tænder, så er der lys til lamperne. Det har jeg gjort hos en bekendt. Her var der tale om al lang facade, som skulle "dækkes", uanset hvor bevægelsen kom fra.

Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis