Hjælp til radiator (fjernvarme)

Hej
Jeg har brug for hjælp til et gør det selv projekt til en radiator.
Jeg skal have isoleret væggen hvor radiatoren er opsat og skal i den forbindelse have rettet på fjernvarmerørne. Mit spørgsmål er, kan jeg bare afmontere radiatoren (selvfølgelig først at have lukket og tømt anlægget) og montere en prop på frem og retur rørene Og tænde igen? Der går et par dage før at jeg kan få færdiggjort væggen bag radiatoren nemlig?

På forhånd tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, du kan godt gøre, som du har beskrevet, men hvordan vil du ændre på rørene, når der er sat propper/slutmuffer på rørene og der er vand på anlægget? Har jeg misforstået dit spørgsmål? Du vil rette på fjernvarmerørene, det må du kun selv lave, hvis du har indirekte fjernvarme.

fase
Hej Fabrin
Mange tak for dit svar :)
Ja jeg beskrev det vidst heller ikke helt godt, jeg vil lave nye rør til som skal gennem væg og derefter tilsluttes de gamle rør undergulvet.
Er der en nem måde at se om man er direkte eller indirekte koblet op?

Hvis du ikke har cirkulationspumpe på anlægget er det helt sikkert direkte anlæg.
Har du trykekspantionsbeholder, varmeveksler og cirkulationspumpe er det et inderekte anlæg.

Søren O
Fantastisk, tak for hjælpen begge to :)
 jeg vil lave nye rør til som skal gennem væg og derefter tilsluttes de gamle rør undergulvet.
Det er ikke nogen god ide at lave en skjult samling under gulvet.

fase
Hvorfor ikke føre rørene direkte fra væg til radiatorene evt. via koblingsdåser.. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis