Pudsning uden på badeværelsesfliser, Weber 280 eller Multipuds

Hej.jeg har et lille badeværelse der skal have pudset væggene op, og kun sat nye fliser op i brusenichen.

De gamle fliser har været malet, men jeg har fjernet malingen og udjævnet fliserne med en stor vinkelsliber med en betonkopskive på.

Spørgsmålet er hvilket produkt der er bedst og nemmest at arbejde med ?

Jeg har købt en pose Weber 280, men er kommet i tvivl om Multipuds er nemmere at arbejde med, og måske også kræver et tyndere lag.

Væggene skal males efter pudsningen.

Mvh.
Kim

Mvh. Kim

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg prøvede Weber Multi 280 på vores ene badeværelse men havde en rest Alfix Durapuds liggende, som jeg brugte til en del af det første lag.
Afsluttede med Durapuds 710, fordi overfladen lod til at blive en smule finere end Weber 280.
Har ikke arbejdet med multipuds, men tænker at det er samme surdej, uanset hvad du vælger. Du skal have to lag på uanset hvad, og alle produkterne kan så vidt jeg ved smøres på i 1mm lagtykkelse.
Har du tænkt dig at sandspartle før maling, ville jeg gå med det billigste på dagen. Synes selv at det er lækkert, at det står råt efter pudsning. 
Super, tak for svarene, så prøver jeg med den jeg allerede har.

Mvh. Kim

DocSjulle skrev den 09-12-2019 17:40:08

Super, tak for svarene, så prøver jeg med den jeg allerede har.

Jeg skal igennem samme mølle efter jul med vores ene badeværelse. Du må meget gerne meld tilbage med dine erfaringer, samt evt. et par billeder.    


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej.

Væggene er nu pudset med Weber 280 i to lag, og selvom det var et stort arbejde var det ikke så svært som jeg havde regnet med.

Det er en rimelig ru overflade de steder hvor der er filtset meget, men glat de steder hvor der ikke krævede så meget filtsning.

Jeg synes det er en flot overflade, og når den bliver slebet lidt og grundet samt malet, bliver det helt som vi ønskede.

Mvh. Kim

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også