Papiruld - hulmursisolering

Hej LDS,

Jeg har købt en villa fra '67, med gule mursten og det hele. Jeg har haft en mand ude med et tilbud på hulmursisolering, da han konstaterede, at der manglede. Jeg kiggede med i "kameraet" og kunne godt se, at det så skidt til derinde.

Huset er ét plan, og 138m2 stort.
Tilbuddet lyder på 82 m2 80 mm papiruld til 10.500 kr. inkl moms - og så med håndværker fradrag på 6.000 kr. reel værdi 2000 kr., så koster det os 8.500 kr. inkl. moms.

Har andre fået lavet lignende, og hvad synes i om prisen umiddelbart? Det er papiruld, som de sprøjter ind, og det tager dem ét døgn.

Varmeregningen er på 16.000+ om året, og mulighed for 50% besparelse, så det er reelt set betalt tilbage på ét år.
Hej LDS, Jeg har købt en villa fra '67, med gule... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Han har også lavet det om nu - prisen på den her "operation" vil have et afkast på 20% om året. Den vil være betalt af på varmeregningen på 5 år.

Jens J: Når du siger mere stabilt, er det så temperaturen, eller med fugt og lignende? Mine radiatorer brænder hele tiden. Ved ikke om det kunne undgås.
Hamdennye skrev den 10-12-2019 08:16:00

Han har også lavet det om nu - prisen på den her "operation" vil have et afkast på 20% om året. Den vil være betalt af på varmeregningen på 5 år.

Jens J: Når du siger mere stabilt, er det så temperaturen, eller med fugt og lignende? Mine radiatorer brænder hele tiden. Ved ikke om det kunne undgås.

 tja 20% er da tættere på, men husk nu at sælgere vil sige hvad som helst for at tjene penge.. det kan godt være det er 20%, men forbered dig på det måske kun er 10 eller 5%. det bliver stadig tjent hjem en dag, det tager bare sin tid.

dine radiatore vil stadig være tændt hele tiden, bare en smule mindre varme end før.  

GSH skrev den 09-12-2019 19:37:38

Jens J. Skriver: Vi fik sat radiatorer op i hele kælderen og nu varmer vi 164 m2 op i stedet for 82 m2, samtidig med at varmeregningen blev halveret. 

Det forklarer på ingen måde hvordan varmeregningen blev halveret:
1. Hvilken tilstand var oliefyret i, f.eks. uisoleret og med høj skorstenstemperatur?
2. Hvor meget opvarmede oliefyret kælderen i forvejen?
3. Alder på huset, samt tilstand af hulmuren før isoleringen?
4. Prisniveau på fjernvarmen, i dit område, i forhold til olie?

Nogle isoleringsfirmaer er "stolte af" at de kan presse/blæse meget isolering ind i given hulmur. De glemmer bare, helt bevist, at fortælle kunderne at de lever af at få så meget isolering ind i hulmuren som muligt.
Desværre er det sådan at hvis isoleringen bliver presset for meget sammen, mistes isoleringsevnen, fordi der, i så fald, ikke er nogen eller meget lidt stillestående luft tilbage, så virker isoleringen mere som en kuldebro end som den oprindelige hensigt.

 Nej, jeg ved godt at det ikke forklarer halveringen. Det var bare en oplysning og konstatering af at jeg ikke ved hvor meget hulmurs isoleringen har af indflydelse af besparelsen. Jeg er dog sikker på at det ikke er 50 %, måske nærmere 10 %. Men det er et gæt. 


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Hamdennye skrev den 10-12-2019 08:16:00

Han har også lavet det om nu - prisen på den her "operation" vil have et afkast på 20% om året. Den vil være betalt af på varmeregningen på 5 år.

Jens J: Når du siger mere stabilt, er det så temperaturen, eller med fugt og lignende? Mine radiatorer brænder hele tiden. Ved ikke om det kunne undgås.

Jeg syntes at temperaturen er blevet mere stabil henover året. Jeg skal ikke skrue så meget op på radiatorerne om vinteren, og huset virker lidt køligere om sommeren.Det er små nuancer, men jeg syntes at kunne mærke forskel.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Talte for et par år siden med papiruldsproducent, der mente/mener, at organisk materiale ikke er velegnet til andet end loft-isolering pga. evt. fugtproblemer.

Papiruld "sætter sig" og jeg kunne forestille mig, at "sætningen" ikke er ens dels pga. af ujævnheder i muren og forskel i hulmur og derved skabe huller.

50% - udbed dokumentation.
Annonce
Netop hvad jeg indskød. Papiruld er og bliver papir, uanset tilsatte salte og andetskrummerum. Det er gamle aviser, som synkersammen.

 

Hvad ville i så anbefale af alternativ i stedet for? Mener han ville fylde 80mm ind i væggen, og jeg skal have et eller andet.
Jeg ville selv først have termograferet, så jeg kunne få et overblik af husets isoleringssituation.

Flamingokugler tiltaler mig umiddelbart og derefter termografere igen for tjekke eventuelle "forglemmelser".
Vi fik kugler med lim i for en del år siden og er godt tilfreds. PS det kan drysse lidt i haven, når du skifter tag ;)

 

Jeg prøver at indhente tilbud på noget glasuld og nogle flamingokugler! :-)

Uldal: Det lyder fint - det skal ske til foråret. Så der forårssne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis