Airbag virker ikke..

Nogen kyndige der ved hvordan man kan kontrollere om bilens airbag virker? En bekendt har lige været ude for en ret voldsom trafikulykke og ingen airbags blev aktiveret. 
Nogen kyndige der ved hvordan man kan kontrollere... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil aldrig tiltro min airbag til at virke efter de mange år, jeg har haft den.... og hvis jeg havde en lille "billigbil" endnu mindre.. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nej, det var en dårlig formulering fra min side.. men når man kigger på hvor meget elektronik, der har begrænset levetid - og hvad der måske afsættes af midler til en airbag.. så vil jeg ikke stole på den (men selvfølgelig håbe at den virker, hvis der bliver brug for den)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Update: Nu har jeg skrevet til Hyundai-Danmark og spurgt ind til om de er bekendt med at airbags i deres biler kan svigte - spændt på svaret.  
Så har jeg vist fået svar på emnet, det kan muligvis handle om fænomenet deceleration som simpelthen er acceleration der virke i den modsatte retning af et objekts hastighed - på jævnt dansk hvis den samlede forskel på hastigheden kun har været 30 - 40 km/t ved/i kollisionens øjeblikket (alt efter fabriksindstillingen) udløses airbags ikke. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis