Målt bordplade for kort

Hej LDS,

Jeg fik målt en bordplade godt op - 3000 mm, og antog så, at nr. 2 bordplade havde samme fejl. Meget rookie mistake, og jeg står nu med en bordplade, som er 95 mm for kort.. I laminat.. Med deres 'pæne' afslutning.

Er der på NOGEN måde jeg kan gøre det pænt? Sætte noget på/finde en smart brug af de 95 mm? Alternativet er, at jeg bestiller en ny plade med de rigtige mål, men så er den her bordplade spildt.

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg forstår ikke helt din forklaring, men der er osse lige meget. Hvis du ikke vil købe en ny så ville jeg få fat i et stykke mahogni plade i samme tykkelse og skrue ind i enden sammen med noget lim. Så kan man ikke tage fejl af at noget er gået galt, og man kan få en snak med vennerne. Når man så er blevet træt af det så køber man en ny plade.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg ville lave en helt anderledes løsning - så det ligner noget, der er meningen..  Nu synes jeg det er svært at se, hvad rummet skal bruges til - er det køkken / bad?
Jeg ville til et køkken, måske lave en ende, der kunne fungere som vinholder m.m.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er i køkken. Overvejer at skære mere af inde på midten, og så lægge en granitsten eller pizzasten i. Fruen er tydeligvis ikke tilfreds med fejlen her, og vinhylde/krydderi falder ikke i god jord.
Personligt ville jeg aldrig save en hel plade over for at dække over en fejl, det bliver svært at få pænt og hygiejnisk og bliver bare endnu mærkeligere. Men det er bare mit synspunkt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg ville lægge en 30x60 eller 60x60 cm skifersten i til varme gryder etc. Hvis det er muligt vil jeg dog save af i den anden side, hvis den bare vender ind mod væg - eller købe en ny plade ud fra princippet happy-wife=happy-life

Mvh Troels
Annonce
Ud i skuret med den plade og en ny ind. Hvad koster 12 års helvede med konen?

 

Ny plade er købt! Vi går efter happy wife = happy life-princippet, og smider den anden her ud!
Har også fundet fejlen - jeg stod med min Bosch afstandsmåler - den viste 3,097 m og jeg aner ikke hvad jeg har lavet, men jeg har rundet ned til 3,000 m.... Fuldstændig hjerneblødning.

Tak for svar og gode råd!
Go held med projektet. Sælg dog den gl plade i blå avis. Go jul til den glade frue.

 

Hamdennye skrev den 11-12-2019 09:04:41

Ny plade er købt! Vi går efter happy wife = happy life-princippet, og smider den anden her ud!
Har også fundet fejlen - jeg stod med min Bosch afstandsmåler - den viste 3,097 m og jeg aner ikke hvad jeg har lavet, men jeg har rundet ned til 3,000 m.... Fuldstændig hjerneblødning.

Tak for svar og gode råd!

 Endnu en anbefaling til den gamle talemåde "mål 2 gange - skær 1 gang"   


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Ja - ikke smid ud!! (ellers håber jeg da, at jeg kommer forbi genbrugscontaineren   )
Sælg på DBA, eller gem den til projekter til sjove løsninger til krydderihylder / bestikdeling m.m. i køkkenskuffer / ekstra inddeling i badeværelsesmøbler/skuffer m.m...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis