Hej. Jeg har fået et problem med et utæt rør og jeg ville gerne høre hvad i tænker angående en reparation. Jeg har vedlagt billeder. Det er et kælderrum under badeværelset. Den opmærksomme ville nok undre sig over hvem der har lavet det eksisterende der efter min mening er dårlig udført for at sige det pænt. Vi overtog huset med det. Utætheden er ved rør nummer 3. Det er det kolde vand og går op til en håndvask oppe over. Min kone vil gerne have forsikringen ind over. Dette har vi prøvet før med rør 5 hvilket egentlig gik fint nok, men med en høj selvrisiko og måden forsikringsselskaber arbejder på (de skifter kun det absolut nødvendige, hvilket selvfølgelig er fair nok) overvejer jeg enten at gøre det selv eller få en vvs'er til det. Når jeg kigger på installationen ser det rimeligt ukompliceret ud. Hele kobberrøret hen til jernrøret til venstre skal skiftes. Der skal nye rør på op til badeværelset. Og så kan jeg benytte lejligheden til at få fjernet alt det overskydende mørtel der er blevet brugt. Alt dette efterlader følgende spørgsmål:
1. Undervurderer jeg opgaven? (Jeg har en der har forstand på vvs til at hjælpe)
2. Er det en super dårlig ide mht manglende godkendelse og eventuelle skader der kunne følge, dvs skal jeg bare arrangere en vvs'er til opgaven?
3. Andre kommentarer relateret til opgaven er selvfølgelig også velkomne.
Tak
Mvh