Utæt rør

Hej. Jeg har fået et problem med et utæt rør og jeg ville gerne høre hvad i tænker angående en reparation. Jeg har vedlagt billeder. Det er et kælderrum under badeværelset. Den opmærksomme ville nok undre sig over hvem der har lavet det eksisterende der efter min mening er dårlig udført for at sige det pænt. Vi overtog huset med det. Utætheden er ved rør nummer 3. Det er det kolde vand og går op til en håndvask oppe over. Min kone vil gerne have forsikringen ind over. Dette har vi prøvet før med rør 5 hvilket egentlig gik fint nok, men med en høj selvrisiko og måden forsikringsselskaber arbejder på (de skifter kun det absolut nødvendige, hvilket selvfølgelig er fair nok) overvejer jeg enten at gøre det selv eller få en vvs'er til det. Når jeg kigger på installationen ser det rimeligt ukompliceret ud. Hele kobberrøret hen til jernrøret til venstre skal skiftes. Der skal nye rør på op til badeværelset. Og så kan jeg benytte lejligheden til at få fjernet alt det overskydende mørtel der er blevet brugt. Alt dette efterlader følgende spørgsmål:
1. Undervurderer jeg opgaven? (Jeg har en der har forstand på vvs til at hjælpe)
2. Er det en super dårlig ide mht manglende godkendelse og eventuelle skader der kunne følge, dvs skal jeg bare arrangere en vvs'er til opgaven?
3. Andre kommentarer relateret til opgaven er selvfølgelig også velkomne.

Tak
Mvh

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg forstår ikke hvor du sætter numre på ting, men røde prikker på billedet ?
fuerzzz1 skrev den 07-12-2019 12:16:14

Jeg forstår ikke hvor du sætter numre på ting, men røde prikker på billedet ?

Hehe det er nok meget godt at mit daglige arbejder ikke involverer at sætte numre på billeder :D Kan godt se de stort set er forsvundet i konverteringen. Prøver lige igen :-)

Jeg håber de kan ses nu hvis man trykker på billedet. Hvis ikke er det nummer 1 venstre og så bare mod højre :-)
Ved det "utydelige" 3-tal ser det ud til det er en utæt samling i kobber. Det lodrette rør der går op til håndvasken - er det også et kobberrør, og er det let at udskifte?
Er det blot en lille utæthed der ikke drypper? Kan du se hvor det er galt?

Søren O
Er der en utæthed på badeværelset, som leder lidt vand ned på T stykket eller er utætheden i T stykket. Det er afgørende for hvad og hvordan det skal repareres.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis