Skab inder trappe

Hej.
Jeg har netop lukket min trappe med stødtrin. Nu er planen, at jeg vil indbygge opbevaringsskabe under trappen.
Er der andre, der har lavet lignende? Jeg vil meget gerne have lidt inspiration :)

De bedste hilsner
Morten
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan gøres på mange måder. Du kan købe skabe der er for høje, og så skære det ene hjørne af.
Låger skæres også af så de passer med trappens stigning. Det gøres med en dyksav så der et lige snit. Den blottede kant kan på limes en kantbånd hvis det drejer sig om hvide glatte låger.
Eller du kan lukke hele hullet med en væg, og så sætte en smal dør i midten. Så har du hylder derinde både til den høje side og ind imod trappens lave side. Du kan så gå ind og plukke fra dine hylder.
Jeg arbejder lige netop nu på et hus hvor jeg senere skal lave det nummer. Her der yderligere et lem i gulvet ned til et lille viktualie kælder. Det er ikke nemt at komme ned ad trappen når det er så smalt et rum ovenfor, da man har behov for at læne sig frem idet man starter på nedturen. Den høje side laver jeg så med hjul under så hele skabet kan trækkes ud når man har lyst til en tur i kælderen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis du prøver at søge på "skuffer under trappe" så dukker der rigtigt mange gode ideer op.
Nu har du jo lavet stødtrin, for ellers kunne en god løsning være at lave stødtrinnet om til en skuffefront, og dermed have både en trappe og en skuffereol i et.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 07-12-2019 15:31:35

Hvis du prøver at søge på "skuffer under trappe" så dukker der rigtigt mange gode ideer op.
Nu har du jo lavet stødtrin, for ellers kunne en god løsning være at lave stødtrinnet om til en skuffefront, og dermed have både en trappe og en skuffereol i et.

 Tak Henrik.

Jeg har set de skufffer, som du snakker om, men der er ikke det jeg vil. Jeg vil bygge noget under, og desuden bygge et vinkøleskab ind sammen med skabe.

De bedste hilsner
Morten
Jeg har set et sted hvor de havde lavet et skab under en trappe der snoede sig. Her var der 2 låger, og når man så åbnede den ene låge var der en karrusel inde i hjørnet, ligesom dem man kan købe til køkkener.
I min kælder har jeg et ganske almindeligt skab under trappen, hvor der er plads til støvsuger og nogle kasser øl (da der altid er kælderkoldt).
Her malede jeg lågen, i et ret kendt tema fra Olsenbanden   
.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 07-12-2019 16:11:16

Jeg har set et sted hvor de havde lavet et skab under en trappe der snoede sig. Her var der 2 låger, og når man så åbnede den ene låge var der en karrusel inde i hjørnet, ligesom dem man kan købe til køkkener.
I min kælder har jeg et ganske almindeligt skab under trappen, hvor der er plads til støvsuger og nogle kasser øl (da der altid er kælderkoldt).
Her malede jeg lågen, i et ret kendt tema fra Olsenbanden  
.

 Fedt Henrik - et typisk Franz Jäger skab du har der :-)


De bedste hilsner
Morten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også