Fugt i tomrør

Hej Alle,

I forbindelse med noget renovering har jeg trukket nogle tomrør op i mit loftrum som jeg påtænker at fremføre dels pst og antenne kabel i. (Ja, konen insistere stadig på tv signal...)

Jeg er ikke færdig endnu, men bemærker at der tilsyneladende dannes en del kondensvand i rørerne.

Det er et helt alm, loftrum som ikke er isoleret ud mod undertag og tagsten.

Er det normalt? Og hvad ville en elektrikker gøre for at sikre at denne kondens ikke trækker ned i de stik man installere? 

Den var lige til at starte med.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er varm stueluft der er trængt op i rørerne og på grind af det kolde luftrum vil der ske en kondesering  , det er normalt . det ophører når rør enderne bliver lukket......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Tænker egentligt bare jeg vil lukke den med silikone så kommer den varme luft ikke op og ud.


Den var lige til at starte med.
Eller et par omgange Gaffa....

 

Ikke silicone det er vanskeligt at komme af med senere.
Kan rørene bøjes ned så de ender under isolering er det ok. Ellers stoppes en lille tot isolering ind ved siden af kabler. Og jeg er ret sikker på at det er nok.
Det hjælper også hvis materiel monteres nede i den anden ende, så dæmpes den opstigende luft meget.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis