Gulvvarme fyrtræsgulv

Jeg har et klassisk murstenshus fra 1997, hvor stuegulvet skal ligges om, det er af fyrretræ, kan man ligge gulvvarme? Huset bliver opvarmet med luft/vand pumpe.
Evt en ca. Pris på hvad det ville koste for at ligge det om med gulvvarme og slibning af gulvet?
Bh
Lars 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ca.40-45m2
Der skal isoleres med mindst 30 cm under gulv. Hvis det er betongulve som gulvvarme skal ligge i så skal du grave mindst 50 cm ned. Vælger du svømmende gulv med sporplader og varmefordelingsplader kan det nok laves med 40 cm udgravning.
Prisen er fuldstændig umulig at gætte sig til men skal du have håndværkere til opgaven så kan man gætte på 2 - 300.000. Slibning af gulvbrædder er en minimal udgift i forhold til helheden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det lyder som en dyr affære! Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg kan varmt anbefale www.mt-gulvservice.dk. i København. Deres priser er ret konkurrencedygtige, og de er bestemt til at tale med.
Håber du finder en god løsning på problemet.
Det er meget sparsomme oplysninger du kommer med. Selv har jeg lagt plankegulve i hele huset med gulvarme, hvor plankerne var 1x8" til en pris af kr. mellem 80,- og 110,- pr. kvm afhængig af udbudet på det pågældende tidspunkt.

For at det kunne lade sig gøre med uden en økonomisk katastrofe, har ev elmand kun kradset i overfladen af.

Det kan du bare ikke bruge til noget, fordi plankerne blev bestilt retskåret fra savværket med den leveringstid der gav laveste pris.

Deudover afrettede jeg plankerne selv foruden al det andet tidskrævende arbejde som fordyrer resultatet, men resultatet er langt billigere og af en langt højere kvalitet end hvad byggepuscherne tilbyder.

Morale: Drop internettets anprisninger, og tal med fagfolk på stedet. Det er muligvis ikke så hipt at stå i mudder, kulde og snot på stedet, men det er langt bedre og billigere hvor kvaliteten kan "vurderes med fingerne på stedet" end den fimsede cafes verdensfjerne tågesnak.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis