Opvasker virker ikke med slange uden aquastop?

Hej
Jeg er ved at installere en opvaskemaskine i vores sommerhus og der er de normale slanger altså bare ikke lange nok. Så jeg har købt et nyt slangesæt, hvor tilløbsslangen ikke er med aquastop. Opvaskeren er af mærket Indesit og ny. Efter jeg har skiftet slange, løber vandet konstant og melder fejl 2. Så har jeg lige prøvet at skifte til den originale slange og den virkede og der var ingen problemer. Men det kan vel ikke passe at man ikke kan øge længden på en slange, når slangen kun er 1,1/2m. Og der behøver vel heller ikke at være stop på den? (selv om det sikkert er en god ide).

Jeg tænker om jeg er nødt til at flytte den faste installation hvor aquastoppet kommer ind, så det kommer den meter tættere på maskinen? Men det vil gøre at det skal plantes inde i et hjørneskab, som ikke er nemt at komme ind i. hvad kan jeg gøre??

/Tom
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Aquastop er en ventil, der normalt er lukket, men åbnes elektrisk når maskinen skal bruge vand. Der ikke nogen anden ventil i maskinen, der kan lukke for vandet.
Det er derfor en nødvendighed for korrekt funktion, at aquastop-ventilen er monteret, idet vandet ellers blot vil løbe konstant.
Du er derfor nødt til at flytte den faste installation med mindre, at du vil løbe risikoen ved at forlænge slangen fra aquastop til installationen med en anden slange Det vil være en konstruktion, der giver stor risiko for vandskade, hvis den ekstra slange eller dens forbindelser bliver utætte, for denne ekstra slange vil stå med fuldt vandtryk 24/7.

Hej efty, tak for svar og tilmed et jeg kunne forstå👍🏻 Jeg må igang med at flytte den faste installation. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis