Windows 7 stopper update 14 januar

Har fået denne besked. Jeg har windows 7, hvad gør jeg, den mulighed der fulgte med beskeden synes for mig lidt uoverskuelig, der må være en nemmere måde. Er der nogen der har en god løsning?

jvk
Har fået denne besked. Jeg har windows 7, hvad gør... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Installationsmediet kan downloades fra Microsoft til f.ek. et USB stik på mindst 8GB. Derfra kan win 10 installeres. Om der er større usikkerhed ved brug af win 7, når der ikke bliver flere opdateringer til win 7, kommer an på, hvor man bevæger sig på internettet. Jeg har en tussegammel slæbbar med XP på, den fungerer fint på nettet. Jeg har den kun fordi, den har en seriel indgang, som bruges til logning med mit universalinstrument.

fase
Hej fabrin.
Skulle spørge fra den yngste søn. Vil det sige at man bare installere win 10 efter en formatering af hd og så fortsætter med koden fra win 7?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvis du ikke vil beholde WIN7, så henter du en ISO fil på Microsoft. Den brænder du på en DVD skive. Det skal være en DVD for en CD har ikke kapacitet nok. Derefter indstiller du i biosen DVD drevet til at være første boot. Derefter skulle computeren gerne starte op med installation af WIN10. Følg derefter anvisningerne på skærmen. Du må ikke slette WIN7 inden du opgraderer til WIN10.

fase
Jeg lavede en fuld installation på bærbar med en ny SSD HD, med Windows pro , jeg lagde Windows 10, ned på en usb-pind det gik problemløst. (hentede win 10 fra MS)

(havde i forvejen opgraderet gratis fra win 7, og brugte så denne kode, som jeg husker dannede den en ny kode da jeg opgraderede, men fandt den med en Key finder.) 

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for Jeres svar. Vil det så sige at hvis man vil installere på er "ren" hd så skal man først overskrive med win 10 rense hd-en og så geninstallere. Så  har ma win10 på den rene hd.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Begynd med at installere W10 oveni din w7. Lav det som en ren installation altså uden at gemme noget, hvis du vil have slettet alt og kun beholde styresystemet. Der kan være forskel på hvilken computer, der installeres på.

fase
Hvis I går ind på nedenstående link (det skal kopieres op i browserfeltet) så kommer I til Microsoft og så følger I anvisningerne der. Download af W10 er gratis, og I beholder alle filer, programmer  og hvad I ellers har på computeren. Jeg har brugt det på 2 pc´ere og det virker fint. Det kan godt tage lang tid, det afhænger af jeres internet hastighed. God fornøjelse.
Mvh Finn.

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10?ranMID=24542&ranEAID=0JlRymcP1YU&ranSiteID=0JlRymcP1YU-B9FqY584j.W9pcxRGI.Rdw&epi=0JlRymcP1YU-B9FqY584j.W9pcxRGI.Rdw&irgwc=1&OCID=AID2000142_aff_7593_1243925&tduid=(ir__joliqlhi6kkftlhekk0sohz3xm2xl30wz6kz9d2o00)(7593)(1243925)(0JlRymcP1YU-B9FqY584j.W9pcxRGI.Rdw)()&irclickid=_joliqlhi6kkftlhekk0sohz3xm2xl30wz6kz9d2o00
S. Fabrin skrev den 09-01-2020 12:54:04

Hvis du ikke vil beholde WIN7, så henter du en ISO fil på Microsoft. Den brænder du på en DVD skive. Det skal være en DVD for en CD har ikke kapacitet nok. Derefter indstiller du i biosen DVD drevet til at være første boot.

Det har en DVD heller ikke :(

Win 10 installationsfilen er 25...40 GB alt efter programudvalg. Det eneste der virker er en 64 GB USB stick.
USB skal naturligvis være first boot, ikke DVD.

Fabrin, du er lidt bag af dansen... :)

Hovsa, jeg glemte at skrive, at I skal kopiere linket og sætte det ind i browserfeltet til venstre. Undskyld. Al det skriveri om usb stik m.m. behøves ikke.
Bent Andersen skrev den 17-01-2020 22:41:54

Det har en DVD heller ikke :(

Win 10 installationsfilen er 25...40 GB alt efter programudvalg. Det eneste der virker er en 64 GB USB stick.
USB skal naturligvis være first boot, ikke DVD.

Fabrin, du er lidt bag af dansen... :)
Nej, Bent jeg er aldeles ikke bag af dansen. Jeg har lavet det nummer med at brænde en DVD og installere WIN10 på en WIN7 eller WIN8 computer flere gange. Så en 8GB USB stick eller en ISO fil til at brænde en DVD fungerer fint.

fase
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis