Fastgørelse af Fuga Air indmuringsdåse med spartelmasse zijam 10 04-12-2019 14:50 HejEr der nogen der har erfaring med at fastgøre Fuga Air Indmuringsdåse med spartelmasse inden rille og hullet bliver fyldt med Skalflex Opmuringsmørtel? 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
S. Fabrin 19663 4400 04-12-2019 15:04 Dåserne fastgør du med cementmørtel. Kan du forestille dig, at du hiver stikket ud af en stikkontakt og stikkontakten følger med. Det giver ikke et tolvtal i karakterbogen. fase
zijam Trådstarter 10 04-12-2019 15:48 Vil heller ikke fylde hele hullet med spartelmasse, kun til at holde dåsen centret.
ev elmand 30546 7480 04-12-2019 16:23 Spartelmasse er meget dårlig til at fastholde noget, og det er dårlig til at tørre op i tykke lag. Det er godt at mure dåser nogenlunde ind inden elektriker kommer med riller. Sørg for at der ikke er cementmørtel der hvor riller kommer. Altså en klat cement mørtel ind i hullet og så skubbe dåsen ind så den sidder som den skal. Med en fugeske eller bred skruetrækker skraber du lidt ud hvis det er blevet presset op hvor der skal komem kabel. Dagen efter kan man nemt sætte kabler ind uden at dåsen rykker sig. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
zijam Trådstarter 10 05-12-2019 00:33 Det vil jeg prøve :).Skal faktisk have trukket Ethernet RJ45 kabel, så der kommer ingen elektriker og trækker kabel ;).
ev elmand 30546 7480 05-12-2019 19:08 ok men samme princip hvis du kommer med rør eller edb kabel. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Tip Automatisk tip Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her