Hjemmeside.

:?: Hvor finder jeg et sted på nettet (dansk), hvor jeg kan lære, at lave min egen hjemmeside på en nem og absolut forståelig måde.
Eller hvis der er en bruger af dette forum der ligger inde med en forståelig brugsvejledning, så modtager jeg den gerne pr. email.

N.G.Larsen
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et af de bedste steder at starte er efter min mening www.html.dk. God fornøjelse med hjemmesiden
Der er jo flere tilgange til det at lave sin egen hjemmeside.

Du kan jo gøre det på den hårde måde og sætte dig ind i diverse kodesprog evt. kombineret med en WYSIWYG-editor (Eks. Frontpage) hvori du kan programere hjemmesiden nærmest som du arbejder med et tekstbehandlingsprogram.
For denne metode gælder det, at du udarbejder siderne lokalt for derfter at uploade dem til et webhotel.

Imidlertid vil jeg mene, at man som nybegynder vil få langt mere ud af at anvende et decideret CMS-system (Content Management) som er en decideret "skabelon" der bliver uploadet til et webhotel. Her er fidussen at du logger ind på systemet fra en hvilken som PC med interntforbindelse for derefter at oprette/ændre dine sider direkte på serveren.

Prøv at søge på nettet efter gratis CMS-systemer, der findes faktisk nogle stykker af dem.

Ovenstående er nok ikke det du egentlig efterspørger men jeg mener det er nogle betragtninger du bør gøre dig, inden du vælger "retning".

Med venlig hilsen

Claus Holm
Hvis du er nybegynder og ikke har mod til at kaste dig ud i frontpage og lignende programmer mm. så er der også muligheden for en skabelon hjemmeside ved bl.a. www.123hjemmeside.dk der kan man lave sin hjemmeside online og på hvilken som helst pc man er i nærheden af for en lille sum penge. meget nemt at gå til, men begrænser sig til de skabeloner som de har til rådighed. en anden mulighed er at købe dit domænenavn ved One.com og bruge deres udmærkede webcreater program, dette har jeg dog ikke selv prøvet, men kender en absolut non pc kender der har lavet en helt ok side på denne måde.

Jeg håber at det er noget du eller andre kan bruge.

M.v.h. Thorleif

Bygningssnedker ved den Vejlensiske ådal.
Jeg har absolut ingen forudsætninger for at lave en hjemmeside, men prøv at se resultatet på "min" side der er lavet på/hos www.one.com

Mvh. Birger

P.S. Det er en 100 % reklamefri samt ikke kommerciel side, og adressen findes i bunden af alle mine indlæg her på l-d-s.

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Hej

Find først ud af hvilket program du vil lave hjemmesiden i. Jeg startede med Frontpage fordi det lå i "pakken" på min pc og fordi det er nogenlunde nybegynder venlig.

Derefter går du på biblioteket og låner en en bog om anvendelse af eksempelvis Frontpage. Selvfølgelig i en sværhedsgrad der passer til dig.

Dette er en rigtig god måde at lærer software programmerne at kende på og for alt i verden gratis........

For mit vedkommende så gøres dette i vinterhalvåret.

mvh. wolfram
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis