Spartling og maling i badeværelse (vådzone)

Hej,

Jeg skal til at lave en mindre opfriskning af mit lille badeværelse (1,5 – 2,0 m²) i en typisk lejlighed fra 1930'erne. Badeværelset er af ældre karakter og overholder derfor ikke de nuværende krav til vådrumsmembraner osv, så er lidt i tvivl om hvordan jeg bedst jeg griber spartel- og malerarbejdet an.

Så vidt jeg kan se er væggene opbygget af noget der ligner leca-blokke (men mere kul-agtige i farven). Derudover er der på de nederste 140 cm af væggene et ca. 2 cm tykt lag mørtel med klinker (som dog er spartlet over med en eller anden for for spartel og derefter malet). Den øverste del af væggene ser ud til at være spartlede og malede. Det ligner ikke at der er vådrumsmembran på den øverste del af væggene, men har ikke nogen idé om, om der er bag de gamle klinker.

Da der er en del ujævnheder, huller efter rawlplugs og noget af det gamle spartel på og mellem klinkerne er væk, vil jeg gerne have fuldspartlet væggene inden jeg skal male. Jeg er dog i tivl om hvordan jeg skal gøre det bedst muligt da det er i vådzonen.

Min umiddelbare tanke er at gøre følgende:

1) Vask og afkalk vægge
2) Spartle dybere huller og lunker i væggene med fliseklæber
3) Fuldspartel vægge (vådzone) med vådrumsspartel
4) Mal med vådrummaling

Er det helt hen i vejret eller hvad siger i?

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også