El-tavle - er det ulovligt?

Hej

På min el-tavle er der kun skrevet vaskemaskine og lys på, men ikke komfur, opvaskemaskine og køleskab. Er det ulovligt?


Jeg fatter hat, men jeg prøver alligevel
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har da aldrig hørt om at det ligefrem er et lovkrav at der skal skrives komfur, vaskemaskine, lys mv. på eltavlen - det er der i hvert fald ikke på vores næsten ny installeret eltavle.
Haha! Den er bruges som dørstopper

Jeg fatter hat, men jeg prøver alligevel
Med den alder tavlen ser ud til at have, skulle der ikke være mærkning af gruppernes tilhørsforhold. I dag skal tavlen være mærket med gruppernes tilhørsforhold og maks. sikringsstørrelse. Desuden skal være CE mærket. Det kan installatøren godt gøre, hvis det er ham, der har bygget tavlen.
For øvrigt må du ikke bruge gruppetavlen som dørstopper med eller uden lokumsrulle. Hvis mærkningen af de to grupper er et problem for dig, så har du ikke nogen alvorlige problemer.


fase
OK - det er ikke et problem for mig, det er fordi min andel skal sælges, og ville bare sikre mig det ikke var ulovligt. Tak, for opklaring :)


Jeg fatter hat, men jeg prøver alligevel
Hvis du bor i andesbolig, skal der ikke foretages nogen eftersyn, så du kan være rolig.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også