Epoxy? i revne i plankebord

Skal igang med at behandle mine planker til mit bord. Plankerne er ovntørret.

Nogen der har arbejdet med planker og kan anbefale fylde til revnerne, samt fremgangsmåden? 

Mvh. Christian M
 

Skal igang med at behandle mine planker til mit... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det rigtige i dette tilfælde vil være en lus, men hvor og hvor dybt snittet skal lægges for også at tage spændingerne kan kun en grundig undersøgelse afgøre.

Epoxy kan være spændende, men skal bruges med omtanke.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Et par erfaringer, jeg gjorde mig for nyligt.

To-komponent-sprøjterne fra haraldnyborg etc., som jeg har prøvet hærder meget hurtigt og hiver derfor meget luft med nedunder blandingen, der bliverret uskønt til bordprojekter.

West system er godt, men svært at arbejde med. Man skal indstille sig på mange øve-fyldninger. Jeg brugte engangs-sprøjter fra apoteket til nøjagtigt at opmåle det rigtige blandingsforhold og engangssnapseglas til at blande i. Vent med at hælde i revnen til det er blevet lunt, ellers vil det ikke hærde.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hvedemelsbof skrev den 02-02-2020 23:10:33

Et par erfaringer, jeg gjorde mig for nyligt.

To-komponent-sprøjterne fra haraldnyborg etc., som jeg har prøvet hærder meget hurtigt og hiver derfor meget luft med nedunder blandingen, der bliverret uskønt til bordprojekter.

West system er godt, men svært at arbejde med. Man skal indstille sig på mange øve-fyldninger. Jeg brugte engangs-sprøjter fra apoteket til nøjagtigt at opmåle det rigtige blandingsforhold og engangssnapseglas til at blande i. Vent med at hælde i revnen til det er blevet lunt, ellers vil det ikke hærde.

 Hej. 


Jeg valgte at købe noget rigtig epoxy og fylde farve i under blandingen. Det blev rigtig godt ☺️

Se det under projekter her: https://www.lav-det-selv.dk/projekter/id/2390

Mvh. Christian M
 

Christian M skrev den 02-02-2020 23:29:46

 Hej. 


Jeg valgte at købe noget rigtig epoxy og fylde farve i under blandingen. Det blev rigtig godt ☺️

Se det under projekter her: https://www.lav-det-selv.dk/projekter/id/2390


Det ser flot ud   

Nu ved jeg ikke hvilket fabrikat epoxy du brugte, men normalt kan man vælge forskellige hærdere, så man får meget længere hærdetid (så kræver det man har 18-20 gr)

Der findes også en væske man kan blande i, som skulle fjerne luftboblerne. Link af lufter

Men ellers hvis man banker let på bordet, eller bruger en vibratorpudser, vil det også fjerne luft.

 


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 03-02-2020 07:09:13

Det ser flot ud   

Nu ved jeg ikke hvilket fabrikat epoxy du brugte, men normalt kan man vælge forskellige hærdere, så man får meget længere hærdetid (så kræver det man har 18-20 gr)

Der findes også en væske man kan blande i, som skulle fjerne luftboblerne. Link af lufter

Men ellers hvis man banker let på bordet, eller bruger en vibratorpudser, vil det også fjerne luft.

 

 Jeg købte noget med lang hærdetid, hvilket gav minimalt med luftbobler. Boblerne prikkede jeg bare med en tynd spids nål, efter hånden som de kom. 



Mvh. Christian M
 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også