Vaskemaskine

Jeg har en vaskemaskine som laver hævert på afgangsvandet der er lavet vandlås bag på vaskemaskinen men maskinen er hævet 50 cm. Hvilket betyder at vandstanden i maskinen er over afløbet. Mit problem er at maskinen laver en hævert gennem røret til afløbet som så står og tømmer vandet ud heletiden.
Hvad gør man lige der🤨
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vandlåsen bag vaskemaskinen skal forlænges op så slangen fra maskinen sidder over maskinens vandspejl, Enten ved at hæve vandlås eller ved at forlænge med et passende rør.
OG så skal der være lidt luft imellem afgangs slangen og røret. Slangen skal hænge inden i det rør der skal være en anelse større. Det må ikke være monteret med spændebånd eller lignende.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja men højde skal også overholdes.
Så hvis vandlåsen inder vasken er under vandspejl i maskinen skal du have det fikset. Vandlås kan sikkert ikke flyttes, så svar på hvordan præcis det kan gøres kræver vist et foto, så a kan se samenhængen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Selfølgelig🤦‍♂️ Jeg tænker mig lige om. Der kan jo være alt det luft i afløbet den er jo under vandspejl som du også skriver jeg får lige taget nogle billeder.

Jeg har monteret en lille mellembeholder oppe bag vaskemaskinen, så afløbsslangen brydes.
Mellembeholderen har så en 6 mm udluftningsslange ned til overside af vandlås.
Det løste problemet med at vandet blot løb gennem maskinen.
 
Er det noget du selv har lavet eller er det købt et str eventuelt et link😊
Det var en beholder jeg afmonterede fra den gamle AEG, den sad oppe under toppladen og havde udluftning til sæbeskuffen.
Det tog lidt tid at forstå hvad der var galt, da jeg skiftede fra en AEG til en nyere AEG, og vandet så blot løb gennem maskinen. Men designet var så åbenbart blevet ændret til et dårligere.
Den er vel på ca 1/2 liter, men kræver jo noget tæt tilslutning for afløbsslanger og for en lille udluftningsslange. Det sidste kan klares med kobling til en automatikluftslange. Det første kan måske bygges af noget med afløbsstudse til vandlåse ???
Den gamle AEG med mellembeholder var en AEG 6955
Det skal prøves takker👍
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis