Renault Clio 1,2 2004

Sead
Sead
23 6400
Hej derude.
Siden jeg skiftede motorolie - 5/40, for ca 5000 km siden så har bilen allerede "spist" ekstra 1,3 liter. Det er da unormalt eller hva?
Bilen har kørt 182000 km, bruger ikke vand, stiger ikke i temperatur, ikke synlig olie dryp...hvad f....ck kan der være galt?
Det eneste som jeg har bemærket lidt unormalt er oliedækslet har noget hvid stads...
Ser frem til at høre nogen gode fif og rådgivning..vh Sead

Sead
13 svar
 Følg tråden
Det "hvide stads" kaldes populært mayonnaise og er et tegn på masser af koldstarter og korte ture = vand og kondens i olien og muligvis hængende stempelringe.

Min anbefaling: en længere tur (min. 100 km) på motorvej og landevej hvor bilen bliver rigtig gennemvarm,samt motoromdrejningerne er høje.

Hedder en "Italiensk tuning"

 
Annonce
Annonce
Sead
Sead Trådstarter
23 6400
Tak for svaret.
Bilen kører dagligt på motorvej ca. 90 km.....har fået fortalt at problemet kan skyldes muligvis ventildækslet pakning.... hvordan kan man undersøge det eller udelukke det....vh

Sead
uldal
uldal
5502 6500
Hvis ventildæksels pakningen er utæt, er du ikke i tvivl. Der vil hænge olie øverst på motoren og løbe ned ad den. Prøv at få en kompressionstest. Motoren kan være slidt op eller der er gået etpar ringe.
PS. Utætte pakninger ville man opdage ved service.

 

Sead
Sead Trådstarter
23 6400
Tak for svaret,  Uldal.
Utætte pakninger, kan man se det med visual overblik eller kræver det større indgreb? Vh

Sead
Annonce
S. Fabrin
S. Fabrin
7951 4400
En utæt ventildækselpakning skull være til at se uden andet værktøj en de to kammeraer, som du bruger til at se med. Så du kan se det, hvis der kommer olie ud.   

fase
Sead
Sead Trådstarter
23 6400
Tak for svaret, Fabrin.
Hvor på motoren skal man kigge efter utætheder hvis der er tale om ventildækslet pakning? Vh

Sead
PeterR
PeterR
3738 4000
Flyt fokus væk fra det der ventildæksel. 1,3 liter går ikke usynlig væk, det efterlader spor.
Du vil 100% sikkert se dryp under bilen, hvis der skulle komme noget ud ved dækslet eller andre steder. Så start der. Ser du intet, så går det sikkert med i forbrændingen. Prøv da at tage tændrør ud og sammenlign dem.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Sead
Sead Trådstarter
23 6400
Tak for svaret, Peter. Hvad kan jeg blive klog på, ved at kigge/pille tændrør? Vh 

Sead
cdp
cdp
536 5792
Hvis du river alle tændrør ud, vil en sund motor fremvise elektroder med hvid/grå farve. Andre nuancer kan skyldes olieforbrænding, slidte indsprøjtnings dyser o.a. Men olieforbrug kan også skyldes pakninger omkring ventilstammerne, og her lander dit 'affald' i catalysator og længere ud. Kan desuden genere en evt. EGR ventil, få motorlamper til at lyse osv. Alt det ved overstående trådsvarere mere om, end jeg, så fyr løs..  

 

Sead
Sead Trådstarter
23 6400
Tak for svaret, cdp.
Du kommer med mange guldkorn, men hvad vil du råde mig til at gøre i første omgang osv? Vh


Sead
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

  1. Motorproblem
    Lav-Bil (2 svar)
  2. lambasonde
    Lav-Bil (8 svar)
  3. Service intervaller
    Lav-Bil (2 svar)
  4. knækket tandrem under kørsel
    Lav-Bil (16 svar)
  5. Ny Renault Clio eller Captur
    Lav-Bil (7 svar)
  6. start problemer
    Lav-Bil (2 svar)
  7. K&N-filter
    Lav-Bil (12 svar)
  8. Chiptuning
    Lav-Bil (4 svar)
  9. Problem med tankning af diesel
    Lav-Bil (5 svar)
  10. Startproblemer - Renault Megane 99
    Lav-Bil (23 svar)

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her

Se også