Lampeudtag i kip

Kilhof
Kilhof
14 4591
hej 😉
Jeg er igang med at renover en første sal, hvor der bliver lavet loft til kip men er lidt i tvivl hvor højt jeg skal sætte lampeudtaget 🤔

Der er 3,4 meter til loft og hanebåndene er i 2,2 meter højden

og ville i bruge pl dåse eller 50x50 lampeudtaget 🤔 ved godt man ikke må hænge direkte i 50x50 udtaget men de er bare lidt pænere 😂

så hvilken højde havde i sat dem i og hvilket udtag 😅
8 svar
 Følg tråden
S. Fabrin
S. Fabrin
7951 4400
Udtaget kommer formentlig ikke til at sidde vandret, så lampen skal så monteres i en krog af en slags. Derfor kan du bruge et 50X50 mm. udtag. Det anbringer du så tæt ved lampen som muligt, så ledning mellem ophæng og udtag bliver så kort som mulig. Skulle du forfalde til at bruge 50X50 mm. udtaget til at hænge lampen op i, skal du vide præcis, hvor lampen skal hænge.

fase
Annonce
Annonce
perhans
perhans
475 4320
Et 50X50 udtaget monteres vel i en forfra dåse, det må da ikke sidde i et skråt loft? Eller har jeg misforstået noget?
S. Fabrin
S. Fabrin
7951 4400
Et 50X50 udtaget monteres vel i en forfra dåse,
Det kommer an på hvilket materiale, det skal bygges ind i. Hvorfor skulle det ikke kunne sidde i et skråt loft. Det skal bare sidde så tæt på vægen, at der ikke kan hænges en lampe op i det.

fase
Kilhof
Kilhof Trådstarter
14 4591
S. Fabrin

nej det kommer til at sidde vandret, men tænkte mere på hvilken højde man skal sætte dem i, da jeg ikke lige ved hvilken lamper som skal op og
Hænge🤔

Perhans

Synes ikke jeg har læst at man ikke må sætte dem på en skråvæg kun at man ikke må hænge en lampe direkte i dem 🤔
Annonce
perhans
perhans
475 4320
Kilhof skrev den 03-12-2019 15:48:02

Synes ikke jeg har læst at man ikke må sætte dem på en skråvæg kun at man ikke må hænge en lampe direkte i dem 🤔

Jeg fik for nogle år siden lavet et "El check" på en lejlighed jeg har renoveret og der blev det påtalt at der sad forfradåser i et skråt loft, så jeg går ikke ud fra at det er lovligt. 

S. Fabrin
S. Fabrin
7951 4400
Hvis du ikke bruger forfra dåse, må du godt hænge en lampe i 50X50 udtaget, men det passer ikke i en PLdåse. Der passer et rundt udtag. Hvis du ved præcis, hvor lampen skal hænge, kan du placere udtaget over lampens placering og bruge en lang lampeledning. Det kan se godt ud, specielt hvis du bruger glansgarnsledning.

fase
S. Fabrin
S. Fabrin
7951 4400
perhans skrev den 03-12-2019 15:57:10

Kilhof skrev den 03-12-2019 15:48:02

Jeg fik for nogle år siden lavet et "El check" på en lejlighed jeg har renoveret og der blev det påtalt at der sad forfradåser i et skråt loft, så jeg går ikke ud fra at det er lovligt. 

Det er forfra dåsen, der er det springende punkt.

fase
Annonce
ev elmand
ev elmand
13779 7480
Hvis du har loft til kip så kan dåsen vel ikke sidde vandret Men ellers som altid enig med Fabrin.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Opsætning af tung lampe
    Lav-Hus (3 svar)
  2. Opsætte PL loftdåse "nedefra" som erstatning for fuga50x50
    Belysning (14 svar)
  3. Kan man montere lampe direkte på lampeudtag
    Lav-Hus (18 svar)
  4. Må der laves lampeudtag bagved spejl med lys?
    Jura, reglementer og krav (4 svar)
  5. Hjælp!
    Belysning (1 svar)
  6. LED spots + tilslutning
    Belysning (5 svar)
  7. Opsætning af lampe på vægudtag
    Belysning (17 svar)
  8. Lampeudtag uden afbryder, tilladt?
    Belysning (8 svar)
  9. Kappe Ikea-ledning???
    Belysning (11 svar)
  10. Opsætning af pendel, direkte i lampeudtag?
    Belysning (7 svar)

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her