Lampeudtag i kip

hej 😉
Jeg er igang med at renover en fĂžrste sal, hvor der bliver lavet loft til kip men er lidt i tvivl hvor hĂžjt jeg skal sĂŠtte lampeudtaget đŸ€”

Der er 3,4 meter til loft og hanebÄndene er i 2,2 meter hÞjden

og ville i bruge pl dĂ„se eller 50x50 lampeudtaget đŸ€” ved godt man ikke mĂ„ hĂŠnge direkte i 50x50 udtaget men de er bare lidt pĂŠnere 😂

sĂ„ hvilken hĂžjde havde i sat dem i og hvilket udtag 😅
8 svar
 FÞlg trÄden
Annonce
Annonce
Annonce
Udtaget kommer formentlig ikke til at sidde vandret, sÄ lampen skal sÄ monteres i en krog af en slags. Derfor kan du bruge et 50X50 mm. udtag. Det anbringer du sÄ tÊt ved lampen som muligt, sÄ ledning mellem ophÊng og udtag bliver sÄ kort som mulig. Skulle du forfalde til at bruge 50X50 mm. udtaget til at hÊnge lampen op i, skal du vide prÊcis, hvor lampen skal hÊnge.

fase
Et 50X50 udtaget monteres vel i en forfra dÄse,
Det kommer an pÄ hvilket materiale, det skal bygges ind i. Hvorfor skulle det ikke kunne sidde i et skrÄt loft. Det skal bare sidde sÄ tÊt pÄ vÊgen, at der ikke kan hÊnges en lampe op i det.

fase
S. Fabrin

nej det kommer til at sidde vandret, men tÊnkte mere pÄ hvilken hÞjde man skal sÊtte dem i, da jeg ikke lige ved hvilken lamper som skal op og
HĂŠngeđŸ€”

Perhans

Synes ikke jeg har lĂŠst at man ikke mĂ„ sĂŠtte dem pĂ„ en skrĂ„vĂŠg kun at man ikke mĂ„ hĂŠnge en lampe direkte i dem đŸ€”
Kilhof skrev den 03-12-2019 15:48:02

Synes ikke jeg har lĂŠst at man ikke mĂ„ sĂŠtte dem pĂ„ en skrĂ„vĂŠg kun at man ikke mĂ„ hĂŠnge en lampe direkte i dem đŸ€”

 Jeg fik for nogle Ă„r siden lavet et "El check" pĂ„ en lejlighed jeg har renoveret og der blev det pĂ„talt at der sad forfradĂ„ser i et skrĂ„t loft, sĂ„ jeg gĂ„r ikke ud fra at det er lovligt. 

Annonce
Hvis du ikke bruger forfra dÄse, mÄ du godt hÊnge en lampe i 50X50 udtaget, men det passer ikke i en PLdÄse. Der passer et rundt udtag. Hvis du ved prÊcis, hvor lampen skal hÊnge, kan du placere udtaget over lampens placering og bruge en lang lampeledning. Det kan se godt ud, specielt hvis du bruger glansgarnsledning.

fase
perhans skrev den 03-12-2019 15:57:10

 Jeg fik for nogle Ă„r siden lavet et "El check" pĂ„ en lejlighed jeg har renoveret og der blev det pĂ„talt at der sad forfradĂ„ser i et skrĂ„t loft, sĂ„ jeg gĂ„r ikke ud fra at det er lovligt. 

 Det er forfra dĂ„sen, der er det springende punkt.


fase
Hvis du har loft til kip sÄ kan dÄsen vel ikke sidde vandret Men ellers som altid enig med Fabrin.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 FÞlg trÄden
Vil du vĂŠre med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og fÄ fordele



Deltag i forummet, stil spÞrgsmÄl og svar andre

Favoritmarkér spÊndende indlÊg

FÊrre reklamer, nÄr du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis