plugs der kan monteres i eternit tagplade?

Cpetersen
Cpetersen
185 4600
Hejsa, jeg er ved at montere tagtrin på mit eternit tag, og er rendt ind i det problem at der lige er 1 trin der skal sidde et sted hvor der ikke er nogen lægte under og hvor jeg heller ikke kan komme til at sætte noget understøttende træ op (da det er ude over tagudhænget - så det ville kræve at jeg fjernede udhængsbrædder først) - så derfor, kender I til nogen typer af ekspanderende plugs det kan anvendes i en eternit tagplade? så jeg slipper for at skulle splitte en masse ad for at få det nederste trin monteret..
3 svar
 Følg tråden
S. Fabrin
S. Fabrin
7951 4400
Du bliver nok nødt til at etablere et velegnet underlag for at etablere trinnet. Eternit er ikke beregnet til en belastning på den måde. Desuden kan du pådrage dig erstatningsansvar ved en ulykke, hvis det kan påvises at trinnet er monteret forkert.

fase
Annonce
Annonce
ev elmand
ev elmand
13779 7480
Så er det faktisk bedre at undlade nederste trin. Det er noget man kan snakke sig fra. eller få godt råd fra skorstensfejer medens en kvæstet fejer er langt vaskeligere at snige sig uden om.
Jeg har f.eks. kun trin i hver anden tagsten, skønt fejer godt kunne ønske sig lidt kortere trinafstand. Men det går an uden påtale.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Cpetersen
Cpetersen Trådstarter
185 4600
ev elmand skrev den 03-12-2019 20:11:06

Så er det faktisk bedre at undlade nederste trin. Det er noget man kan snakke sig fra. eller få godt råd fra skorstensfejer medens en kvæstet fejer er langt vaskeligere at snige sig uden om.
Jeg har f.eks. kun trin i hver anden tagsten, skønt fejer godt kunne ønske sig lidt kortere trinafstand. Men det går an uden påtale.

Ok, så er planen helt sikkert at vente og se hvad fejeren siger :) 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her