Skade efter håndværkere

Hej

Jeg har fået lagt nyt tag på mit, som er i to etager. Vi har efterfølgende opdaget at håndværkernes arbejdet har betydet at vores gips-loft i stuen er begyndt at enten slå revner eller "bue" nedad :(

Håndværkerne vil ikke tage ansvaret for skaden og vi ved nu ikke rigtig hvad vi skal gøre.

Hvad vil I gøre?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nyt tag på 2 etage hus og gipsloft i stueetage revner, det lyder heller ikke som umiddelbart sammenhængende. Eller misforstår jeg teksten

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvordan kan tagarbejde over 1. sal lave skader på loftet i suteetagen? Du er nødt til at forklare det bedre.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Billeder og mere forklaring
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Er det et to-plans eller 1 1/2 plans hus?


 

Hej. Beklager langsomt svar.

Det er et 2 plans hus.

Min tese er at der har været så store rystelser i huset at det har påvirket loftet. Jeg har malet loftet for et halvt år siden og da det går i gang med at lav tag går de pludselig i stykker.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Vent. Der må i så fald være noget rivende galt med den generelle konstruktion, hvis et Tag arbejde kan ødelægge det sådan. Umiddelbart tænker jeg ikke at tagfolkene kan gøres ansvarlig for dette, medmindre de har savet spærene i stykker på kryds og tværs.

Få nogle billeder ind og endnu mere forklaring omkring opbygningen, højde, drøjde osv. 

Mvh. Christian M
 

Hvilket loft er det der revner? stueplan eller første sal?
Hvornår kom revnerne? lige efter/under tagarbejdet? senere?
Er revnerne stanbile nu, eller vokser de eller bliver mindre, altså arbejder de?
Hvilken tagtype er der tale om? fladt eller med rejsning osv?
Hvordan er opbygningen af stue loftet?

Rystelser skal der da en del til ved et tagskifte, medmindre det er hele lofts konstruktionen der er udskiftet..... Så hvordan mener du de har skabt rystelser der er å kraftige det giver revner?

MVH Njord
Har taget stået åbent så det kunne regne ind?
Er loftet begyndt at revne på samme tidspunkt som vi er gået over i vinterperioden hvor det er mere tørt i luften?
Har I selv spartlet loftet?
Er der armering mellem gips samlingerne?
Er der tale om rette revner, eller går de i alle retninger?

Det billeder ind af det revnede loft. 

Elektronikteknikeren
Kan heller ikke se hvordan det skulle kunne kædes sammen med nyt tag.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også