Vurdering ifm. gulvvarme

Skal til at renovere køkken/stue/gang i et tre-plans hus fra 1954, og vil i den forbindelse gerne have lagt gulvvarme.
Gulvet skal, som det ser ud nu, være klimagulv på strøer m. 16 mm slanger, 2x 10 mm gulvspån og trægulv (type ikke bestemt endnu). Etageadskillelse til kælder er baumadæk og kælderen er opvarmet. Der er ca. 8 cm hulmur med isolering i rummene, der skal renoveres, og der bliver monteret nye træ-alu vinduer med tre-lags glas.

Spørgsmålet er bare hvordan vurderer man om gulvarmen er nok til at opretholde en ordentlig temperatur, med tanke på at gulvets overfladetemperatur maks. må være 27 C.
Hvem kontakter man for at få lavet sådan en vurdering, og hvad koster dette typisk?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men jeg kan dele ud af egne erfaringer.
Vi har købt hus fra 1956, skal muret med 50mm isolering mellem.
Fuld kælder, kun opvarmet med uisolerede vandrør. Vi har isoleret med 100-150mm mellem etagerne.
Vi har gamle vinduer, da det er et projekt, der hører fremtiden til.
Vi har smidt 300-400mm isolering på loftet - det varierer, da jeg ikke kan tilgå hele loftrummet. 
Kører med en fremløbstemperatur på 34-36 grader og kan fint opretholde en temperatur på 20-22 grader i hele huset.
Overfladetemperaturen kommer ikke i nærheden af 27 grader. 
Tak for input. Det lader ikke til at der biiver problemer med at holde temperaturen.

Hvem går man til, hvis man gerne vil have en uvilding vurdering?
Havde overvejet at isolere indvendigt med et af følgende produkter: Wedi 50 mm + fibergips, Kingspan K17 50 mm + fibergips, Fermacell varmvæg med 60 mm isolering eller Jackon varmvæg 68 mm + fibergips. Hvor jeg hældte mest til Wedi, da det prismæssigt ligger godt og er nemt og hurtigt at arbejde med.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis