overgangsprofil mellem laminatgulv

hej
Jeg er ved at lægge laminatgulv ovenpå betongulv, hvor der ligger gulvvarme i. Jeg mangler nogle overgangsprofiler, som ikke skal skrues ned i betongulvet (jeg vil ikke risikere at skulle banke til at banke gulvet op for at reparere et pex rør  )
Der findes selvklæbende profiler til gulvene, er der nogle der har erfaringer med disse?

Min umiddelbare ide var at købe en T overgangsprofil, som lægges under gulvet og så efterfølgende klikkes selve profilen ovenpå. og derefter simpelthen smække en masse lim på bagsiden, så jeg er fri for at skrue - kan det holde tror i ?

Mvh
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Klikgulv skal kunne bevæge sig, så din dækskinne skal ligge fast og være så bred, at de to gulve kan uafhængige give sig 6-8 mm. Din gulvvarme ligge mellem 8 og 12 cm nede i betonen, så du kan roligt skrue.

 

uldal skrev den 03-12-2019 06:52:05

Klikgulv skal kunne bevæge sig, så din dækskinne skal ligge fast og være så bred, at de to gulve kan uafhængige give sig 6-8 mm. Din gulvvarme ligge mellem 8 og 12 cm nede i betonen, så du kan roligt skrue.

 Bare lige, hvis andre senere læser denne tråd. 

Gulvvarmeslanger ligger nærmest aldrig mellem 8 og 12 cm nede !!!!
Betondækket er normalt 8-12 cm tykt og slangerne ligger cirka midt i, men de kan sagtens være vippet lidt op et sted, - så at bore og skrue i et gulv med gulvvarmeslanger man ikke selv har støbt ned, det er ren lotteri om det går godt.

Og til spørger: Ja, - det fungerer rigtig godt med at lime disse T-skinner og så klikke profilen på.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis