overgangsprofil mellem laminatgulv

hej
Jeg er ved at lægge laminatgulv ovenpå betongulv, hvor der ligger gulvvarme i. Jeg mangler nogle overgangsprofiler, som ikke skal skrues ned i betongulvet (jeg vil ikke risikere at skulle banke til at banke gulvet op for at reparere et pex rør  )
Der findes selvklæbende profiler til gulvene, er der nogle der har erfaringer med disse?

Min umiddelbare ide var at købe en T overgangsprofil, som lægges under gulvet og så efterfølgende klikkes selve profilen ovenpå. og derefter simpelthen smække en masse lim på bagsiden, så jeg er fri for at skrue - kan det holde tror i ?

Mvh
3 svar
 Følg tråden
uldal
uldal
5510 6500
Klikgulv skal kunne bevæge sig, så din dækskinne skal ligge fast og være så bred, at de to gulve kan uafhængige give sig 6-8 mm. Din gulvvarme ligge mellem 8 og 12 cm nede i betonen, så du kan roligt skrue.

Annonce
Annonce
Køb da bare t profiler og smid lidt limfuge under, og læg den ned mellem gulvene, så "trappen" går ned i revnen. 

Mvh. Christian M

djaydjay
djaydjay
605 7200
uldal skrev den 03-12-2019 06:52:05

Klikgulv skal kunne bevæge sig, så din dækskinne skal ligge fast og være så bred, at de to gulve kan uafhængige give sig 6-8 mm. Din gulvvarme ligge mellem 8 og 12 cm nede i betonen, så du kan roligt skrue.

Bare lige, hvis andre senere læser denne tråd. 

Gulvvarmeslanger ligger nærmest aldrig mellem 8 og 12 cm nede !!!!
Betondækket er normalt 8-12 cm tykt og slangerne ligger cirka midt i, men de kan sagtens være vippet lidt op et sted, - så at bore og skrue i et gulv med gulvvarmeslanger man ikke selv har støbt ned, det er ren lotteri om det går godt.

Og til spørger: Ja, - det fungerer rigtig godt med at lime disse T-skinner og så klikke profilen på.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her

Se også