Periodisk eftersyn af naturgasfyr

For nogle dage siden fik vi af Lygas foretaget det obligatorisk andenårlige eftersyn af vores gasfyr.

Som det sker hver gang, blev der skiftet pakninger og elektroder. Og som altid så begge dele ud nærmest som nye og på ingen måde slidte.

Regning: 1500 kr for stumper der sikker højst koster 100-200 kr til sammen.

Nu er det sådan at vi har et serviceabonnement hvor de ikke får betaling for timeforbruget.

Min tanke er derfor, at hvad de ikke får ind på timerne, får de ind ved at udskifte dele til overpris som ikke trænger til at blive skiftet.

Er min teori helt ude i hampen eller er der noget om snakken?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er helt klart noget om snakken, det er ligesom med service på en bil f.eks. nogle værksteder skifter  bremseklodserne selv om de lige er slidt til.

Tag en alvorlig snak med LYGAS, eller skift til et andet firma.
Der er noget om snakken, men der er også krav fra staten om at forskellige års interval services skal have udført bestemte opgaver.
En stor olie kedel f.eks. som vi bruger på skibe, siger skift tænd-brænder olie dyssen efter XX antal måneder, underordnet drift timerne. Ligeledes er det også med nogle gas fyr, at producenten forlanger at man skifter disse dele.
Yder mere, så plejer det at hænge sammen med, at hvis man køber et billigt totalt produkt, så er reservedele mega dyre, for en eller anden måde skal producenten tjæne sine penge hjem på.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Der er desværre mange steder en tendens til at overfakturere sådanne opgaver

Jeg har lige haft et malerfirma til at fuldspartle et gips loft, hvor alle samlinger, skruehuller, m.v. Var spartlet på forhånd. De kom
to mand og brugte den første dag 2,5 timer hver (hvor de midt i det hele kørte, fordi de havde en afleveringsforretning et andet sted). Dag nummer to brugte de 3 timer hver.
Da jeg får fakturaen bliver jeg bonget for
15 timer, et kørselsgebyr på 1031kr, samt syv spande spartel, - på trods af at jeg var hjemme og så, at de kun brugte fem spande. Ligeledes kan jeg på min videoovervågning tydeligt se, at de bærer fem spande ind og efterfølgende fem spande ud! Og det er endda et malerfirma, der har vundet et hav af priser via “anmeld håndværker”. Dem bruger jeg aldrig igen!

Og det var mester selv, der var her!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Steensen skrev den 02-12-2019 19:17:09

Yder mere, så plejer det at hænge sammen med, at hvis man køber et billigt totalt produkt, så er reservedele mega dyre, for en eller anden måde skal producenten tjæne sine penge hjem på.

 Nu er det ikke et specielt billigt fyr. Det er et Bosch Europur ZBSE 16 3 A.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også