Gulvvarme fremløbstemperatur

Hej
Jeg har lige fået monteret et Roth Touchline gulvvarme system. På min shunt, er der et lille termometer., der står på 30 grader. er det fremløbstemperaturen i slangerne? Og vil jeg kunne skrue lidt op? Jeg vil gerne have lidt højere rumtemperatur, men pga. pergo gulv, må overflade temp ikke være højere end de 27 gr.

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når din pergo ikke kan tåle mere end 27 grader, så skal du ikke ret meget længere op i fremløbs temperatur, men må derimod få mere fart på dit gulvvarme cirkulations vand, for at få mulighed for at få mere varme ind i dit rum.

 

Du er nødt til at tænke på det ikke kun er "toppen" der må være 27 grader, men stort set hele træ-gulvet, hvorfor du ikke skal have ret mere end dine 30 grader, men derimod have større flow i din kreds. Optimalt har du 1-2 grader afkøling af vandet i ALLE dine loops, og så er det et spørgsmål om regulering af flowet igennem hver kreds, der skal regulere hvor meget varme der bliver afsat i hver kreds.

Edit: Hvis du så har for smårør til dine respektive loops, har du et andet problem der resulterer i du vil få forskellig temperatur alt efter hvorhenne i loopets zone du måler, og vil have behov for større fremløbs temperatur, hvor du stadigvæk skal være OBS på din max tilladte fremløbs temperatur, hvilken fremgår af manualen til dit gulv.

 

Ok. Jeg har lige forsøgt mig med at skrue op for pumpen. Den stod på trin 1 af 3 og jeg har skruet op på 2

 

Din pumpe skal stå i konstant tryk, symbolet er en vandret streg. Herefter vælges et trin som giver den ønskede effekt.
Så ikke noget med auto adapt og natsænkning. 

Elektronikteknikeren
Yes. Den står på konstant tryk og trin 2 af 3. Synes der er lidt bedring👍

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis