Fejl på megatherm

Godmorgen lds

Vores 6 kreds megatherm bipper og blinker i alle dioderne. Bip er ca 2/sek og et blink pr sek.
anlægget er fra ca 2008. se billede. Der er ingen varme i røret fra træpiller fyret, men fyr og cirkulation i alle de andre radiatorer fungerer fint.
jeg har mistænkt pumpen for at være stået af, men er ikke sikker. Der er ingen cirkulation og temp. Falder der hvor vi har gulvvarme.
min kone registrerede lyden allerede lørdag, men troede hun havde tinitus...! Anlægget er i kælderen, så hun er undskyldt 😄

sidder der nogle med et bud på dette?
ps. Har søgt nettet og lds men uden held på denne fejl.

Mange hilsner
Polite
 
Godmorgen lds Vores 6 kreds megatherm bipper og... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, men hvis det er strømforsyningen, så kommer det igen. Nu kender du adressen på troldmanden.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Kære gode LDS’er

Konklusion på mit problem er en udskiftning af modtagerboks, telestater og rumfølere.
Fejlen kommer og går, og det er sandsynligvis strømmen. Har kontaktet Megatherm, og de mener at modtagerboksens elektronik har holdt så længe det kan - det har en udløbsdato :-)

Fandt en god pakke til kredse for ialt 2800,- så burde det kunne køre igen.

Tak for vejledning herinde, og håber der måske er andre der får gavn af denne tråd.

Mvh Lars

Mange hilsner
Polite
 
Hej Polite.
jeg læste om dit problem med bip-lydene med dit Megatherm gulvvarme i dec 2019. Jeg har præcis samme udfordring. Hvad var det du købte og hvorhenne?
Venligst Madi
Hej MadiJeg skiftede selve styringen (boksen med ledningerne til telestaterne og pumpen) telestaterne, og sensorerne.
Jeg kontaktede Megatherm som var meget hjælpsommelige, og de gav mig et nummer så jeg var sikker på at bestille den rigtige pakke.
De kendte godt til problemet, som kommer efter en årrække - som også flere i denne tråd har påpeget.
Jeg sætter et billede ind, så du kan se hvor jeg købte det og hvad samt til hvor meget.
Bem. At jeg har tre kredse men kun 2 sensorer!


Mange hilsner
Polite
 
Tusind mange tak for hjælpen. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis