Råd omkring nye vinduer - billige vs dyre

Hej

Vi har tre vinduer vi skal have skiftet ud til træ/alu (150x130 fastkarm i top, opluk i bund).
Jeg er klar over at pris og kvalitet nødvendigvis hænger sammen, jeg er pt dog villig til at overveje et billigt vindue med kortere levetid (helst ikke mindre end 20 år), men dog ikke et af dårlig bygge-kvalitet og konstruktion.
Man kan finde en del dårlige oplevelser med mange af webshop-producenterne. Men de fleste ligger en del år tilbage i tiden. Man kan jo nok regne med at de forsøger at forbedre sig, så hvordan mon de forskellige klarer sig i dag?

Et vindue som det jeg ønsker koster i dag cirka 2900kr ( inkl 35% rabat) hos JNA.
Hvis jeg skal købe et kvalitetsvindue - hvilken producent skal man så vælge - og hvad skal man forvente omkring pris? 

Jeg har en kammerat der anbefaler JNA-vinduer som de har gode erfaringer med. Han mener det ikke er en god idé at vælge træ/alu-vinduer til et ældre hus som vores (60'er), da vi kan få problemer med fugt i vinduerne. Hvad tænker I om det?

bedst-billigst.dk - problemer med punkterede ruder
JNA - ikke fundet så meget dårligt
vinduesgrossisten - moderselskab gået konkurs i november
sparvinduer.dk - dårlig maling
klarvinduer.dk - ?

På forhånd tak.

Mvh Stig
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
vinduesgrossisten er altså ikke konkurs og det er deres moderselskab heller ikke.

Moderselskabet ejer så et andet vindueselskab PT vinduer og PT vinduer er gået konkurs, men det er altså noget andet.

Jeg har selv 2 døre fra vinduesgrossisten og syntes det er ok til prisen. De var hurtige på den eneste reklamation jeg har haft, men generelt er de ikke så gode til vejledning mv. (men det kan man heller ikke forvente at en billig netproducent).

Ask
askholme skrev den 01-12-2019 13:55:58

vinduesgrossisten er altså ikke konkurs og det er deres moderselskab heller ikke.

Moderselskabet ejer så et andet vindueselskab PT vinduer og PT vinduer er gået konkurs, men det er altså noget andet.
Tak for at du irettesætter mig. Jeg læste simpelthen ikke artiklen godt nok igennem. Og du har helt ret i hvad du skriver:
https://www.wood-supply.dk/article/view/689332/vinduesvirksomhed_tager_tredje_tur_i_konkurskarrusellen
Jeg har selv 2 døre fra vinduesgrossisten og syntes det er ok til prisen. De var hurtige på den eneste reklamation jeg har haft, men generelt er de ikke så gode til vejledning mv. (men det kan man heller ikke forvente at en billig netproducent).

 Tak for din kommentar om hvordan du oplever vinduesgrossisten.


Mvh Stig
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Stig

Jeg syntes at du skal isætte vinduer som passer til husets alder.

Mit ejet hus er fra 1932, og har fået plastik vinduer af tidligere ejere.
Det ser grimt ud, og de vil med tiden blive udskiftet med tidtypiske vinduer.
I mit tilfælde vinduer med et lag glas (trukket glas) og koblede rammer.

Mvh Henrik C.
HenrikC. skrev den 01-12-2019 19:56:45

Jeg syntes at du skal isætte vinduer som passer til husets alder.
Hej Henrik
De originale vinduer som sidder i er meget alm. vinduer uden sprosser eller noget andet. Dvs bare et alm. tophængt vindue. Jeg synes dog at et vindue som er delt op i en øverste med fast ramme, og en nederst som er oplukkeligt og tophængt ser ganske godt ud, uden at det ændre en helt masse på udtrykket. Jeg har prøvet at lave noget billede-manipulation for at se hvordan det vil se ud på vores hus.
På facaden ud til vejen, er jeg dog ikke sikker på at vi vil ændre på noget, når der skal skiftes.
Ift om det er træ eller træ/alu, er jeg villig til at gå på kompromis - da jeg er meget træt af at male. Jeg får det nok anderledes med det, når børnene er fløjet fra reden om 10-15 år :-D
Jeg har købt en terrassedør og en facadedør hos sparvinduer for et års tid siden. Jeg er godt tilfreds med begge. Terrassedøren er antracitgrå udvendig og hvid indvendig. Mange af lavpris vindues producenterne kunne ikke tilbyde to forskellige farver

Nu er mine to døre ikke så gamle endnu, men kvaliteten virker en anelse bedre end de Rationel døre og vinduer jeg opsatte i mit daværende hus i 2010. Da var Rationel piv ringe! Dem køber jeg aldrig fra igen!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Vi har lige sat 2 Dannebrogs vinduer i, fra Vinduesgrossisten. Jeg er ganske godt tilfreds. Det er træ alu.
Jeg fortryder dog at jeg valgte 3 lags, de tager for meget lys. Både vinduesgrossisten og jna/sparvinduer har en udstilling i Aalborg. Det kan godt betale sig at kigge forbi og se vinduerne.

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Terrassedøre fra Spar vinduer vs Klar vinduer ?

Hvad taler for den en kontra den anden?

MVH Njord
Jeg har købt ved Sparvinduer og har intet positivt at sige om den oplevelse. 
Træ/alu hvid/sort. Man kan tydeligt se der er hvidt bag den sorte aluramme udvendigt. Finish på rammerne er dybt kritisabel med skæve alu samlinger. Indvendigt er finish også kritisabel og stort set alle vinduesrammer har revner i malingen i samlingerne.
Halvdelen af vinduerne kunne ikke holde sig åbne uden justering. Flere vinduer kunne ikke åbnes grundet stramme vinduesgreb.

Forfærdelig byggekvalitet og jeg er led og ked af min beslutning om at bruge dem for at spare lidt penge. 
Jeg har KPK i hele hytten. Det blev valgt fordi det var det den første tømrer vi havde, anbefalede.. jeg synes det fungerer ok. De har været flinke til at håndtere de reklamationer vi har haft. Prisen synes jeg minder om Bedst-billigt, måske lidt højere. Spørg din lokale trælast, de kan formentlig skaffe dem, prisliste kan du finde på deres hjemmeside.

Vi overvejede samme type som dig, med vandret opdeling, men gik væk fra det, fordi sprossen ville være lige i synsfeltet.. 
Vi har træ/alu, og er fint tilfredse, det passer fint nok til vores 60'er hus, synes jeg..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også