Kan dette afløb renoveres, uden omfattende opgravning?

Hejsa

Jeg har denne knap så pæne afløbsløsning i mit bryggers..
Jeg er klar over det optimale var at lave et nyt gulv, med isolering og nyt afløb.. men det er ikke realistisk på denne side af weekenden (eller indenfor de næste år🙂)

Så nu ville jeg høre om nogen herinde havde gode idéer? Til hvordan man kunne gøre det lidt pænere at se på..De tre rør er hhv. Vaskemaskine, opvaskemaskine og afløb fra vores gasfyr..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil gætte på at afløbet til gasfyrer går lodret op i den anden ende. Der kunne du så f.eks. sætte 2 afgreninget ind, hvor du så tilslutter afløbsslangerne fra opvaske- og vaskemaskinen. Alternativt på det vandrette rør bag dine maskiner indsætte et grenrør, gå lidt lodret op, indsætte et overgangsstykke der er stor nok til begge slanger.
Ved risten kunne du så lave de 2 huller om til et lidt større hul, som er stor nok til afløbet, og så købe bøjninger så dit afløb kan føres ned i risten.

Søren O
Det var da mega godt tænkt, Søren!

Jeg spurgte montøren, af gasfyret, hvorfor han afsluttede røret sådan, i stedet for at føre det ned..
Han sagde det skulle være synligt, så man kunne se, hvis det holdt op med at dryppe.. om det er rigtigt, eller bare for at slippe udenom, ved jeg ikke.. Han var ikke imponerende i forhold til kundeservice/rådgivning 😐

Anyways, en/to forgreninger er et godt bud..
Andre ideer er stadig velkomne 🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

@Søren: det lodrette stykke du nævner, er det for at undgå tilbageløb, fra slangerne?
Det er korrekt antaget, at der er et lodret stykke op til fyret, det afslutter/starter med en form for tragt, hvor der går en slange fra fyret ned i..
Måske jeg kunne sætte to forgreninger under "tragten" med slangerne fra maskinerne i..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Kondensvandet fra gasfyret er kalkfrit og kan med fordel bruges til f.eks vinduesvask m.m.  
Afløbene fra (op)vaskemaskine  kan godt samles i en kasse (set ved tagrender m.m.) inden det løber ned i afløbet.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Ja det lodrette rør skal være der for at sikre vandet ikke løber bagud, men det er der jo. Det enkleste vil være at sætte ekstra grenrør på dette stykke.
Afløbet fra selve gasfyret bør være skråt afskåret og ende lidt nede i tragten. Så vil du stadig kunne se om fyret drypper som det skal.

Søren O
Annonce
Jeg tog lige et foto af røret, hvor det starter (under gasfyret), det går til venstre hen bag maskinerne, rundt i et hjørne og kommer ud, som det ses på det første foto..
Det bliver nok knebent, at få plads til to forgreninger, under "tragten"?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hov, ville det lette blot være, at føre slangerne fra maskinerne, ned i tragten?
Jeg er usikker på, om ikke det giver noget svineri, med den studs der hænger og svæver, over gulvristen?
Er det korrekt, at den skal være synlig? Eller ville det være rigeligt, blot at lade gummislange, der kommer ud af fyret, og ned i tragten, afslutte lidt over tragten?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Så nøjes du med een forgrening og en tragt så der er plads til begge slanger.

Søren O
Altså en tragt på forgreninger?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Ja, du skal nok også lige have en 45o bøjning, så tragten sidder lodtet.

Søren O
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis