Gasfyr basics

Hej!  Jeg er ny her, men forummet har hjulpet mig en del før, så nu blev det min tur til at skrive. Jeg har et gasfyr, der lukker helt af om natten så der bliver koldt. Derudover er det varme vand i håndvasken i min optik alt for varmt - kogende varmt! Jeg er fuldstændig gasfyr nybegynder, så jeg aner ikke en drøjt om, hvad der kan være galt. Jeg har Googlet i flere timer og prøvet at finde videoer og manualen er et helt andet sprog for mig. Håber en af jer kan hjælpe mig lidt på vej. Det drejer sig om et Viessmann Vitodens 200, en lidt ældre sag - ikke de nyeste modeller  (se evt billede). 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Det ser ud som om øverste omskifter ( til højre for display og låge ) Står på den røde prik. Den skal stå på symbolet med radiator og vandhane. Prøv det først og se om det hjælper.
Bliver vandet så for kold i vandhanen så stiller du højre knap under lågen lidt op. den står tilsyneladende på 42 gr.C og det er for lidt. Men først skal du kunne styre temperaturen
Om sommeren kan du stille den på vandhane alene


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du er nødt til at sætte dig ind i hvilke dreje knapper har hvilke funktioner.
På lågen du har klappet ned (tag et billede af symbolerne og lig herind), kan du se en masse symboler med en beskrivelse ved siden af. Sæt dig ind i disse, og så er du kommet et skridt nærmere.

Uden at kende dit fyr til bunds, vil jeg forsøge at forklare nogle af funktionerne for dig:

Modulet helt ude til højre:
Her vælger du om du bruger gas fyret eller el-varme patronen (hvis den er tilsluttet/installeret) til at være varmekilde. Ud fra symbolerne ved de 2 knapper øverst, ligner det også at dette fyr kan give signal til en luft/vand varmepumpe om at køre også.
De to lamper midterst er til indikering for om el patron/gasfyr kører
knappen i bunden er for at kunne tænde/slukke el-varmelegemets hovedforsyning.

Midterste modul, højre sektion: