Erstatning ?

Vi har fået skiftet vandmåler Og det er vandværket, der står for det via et vvs firma. Der er sket det, at vi først efter en uge bemærker at måleren er utæt og at der er løbet en hel del vand ud - under de indbyggede skabe i bryggerset, hvor der til alt held er et gulvafløb, men der har stået en hel del vand I soklerne, og vi bemærkede det først da vandet kom ud på gulvet. Der er boret store huller i soklerne og en affugter kører. Håndværkerne regner med at der går 8-14 dage før der er tørt. Der er en del ulemper i forbindelse med skaden og jeg er usikker på om man kan få erstatning for disse ulemper + refundering af strøm til affugteren, som kører 8-14 dage.
Ingeborg


Når lysten driver værket
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det hele skal skiftes når det først har været gennemvådt i 8-14 dage.

Jeg ved dog ikke rent juridisk hvem der i så fald skal betale for det. Tømreren, forsikringen eller dig selv...
Det er vvs-firmaets produkt- og erhvervsansvarsforsikring der går ind og dækker 100%
Det er smedens forsikring i sidste ende. Men kontaktede du ikke vandværket først? Det er dem, der har ansvaret for underleverandøren og skal udrede. De kan så lægge regres overfor VVS firmaet.

 

Tak for svarene. Der er slet ikke tvivl om at vvs firmaet påtager sig ansvaret. De har undskyldt og lynhurtigt bestilt tømrer. Vores forsikring bliver slet ikke blandet ind i det. De ville i givet fald blot involvere vvs firmaets forsikring og de har en meget høj selvrisiko. De betaler selv for at udbedre skaden. Mit spørgsmål er, hvad de ud over at udbedre skaden skal dække. Vi må jo leve i et farligt rod, fordi skabenes indhold fylder op diverse steder + elforbrug for at tørre.
Ingeborg

Når lysten driver værket
Annonce
Det lader til at VVS firmaet har handlet hurtigt og ellers yder en god service for at få klaret situationen. Du kan jo notere det ekstra strømforbrug og dette vil de sikkert dække. At i skal leve i et farlig rod er meget irriterende. men hvad ønsker du af vvs firmaet- skal de komme og hjælpe med at sortere så der ikke er så meget rod, skal de leje dit stuegulv til opbevaring mod betaling :) eller hvad tænker du? så længe de skynder sig at få løst opgaven så synes jeg det lyder meget fair... 
@Larsen
det kan da aldrig blive os og vores forsikring og at vi skal betale en selvrisiko Er da vist en misforståelse.


Når lysten driver værket
Lige nu og op til jul er der brandirriterende at have alt det rod. Vores hus er stort nok til at vi kan have ting og sager i et gæsteværelse. men der er da en del ulemper forbundet med det, så jeg tænker på en slags erstatning for svie og smerte. Vi må jo ofre en hel del tid på det. VVS firmaet har haft et hændeligt uheld, som de klart har taget ansvar for.  Men  jeg kan forstå, at der til rigtig mange udskiftninger har været 15 minutter per kunde, så........
Nu, hvor det begynder at tørre, kan jeg se, at laminerede spånplader begynder at krakelere, så helt nem bliver reparationen ikke.
Ingeborg

Når lysten driver værket
Jeg kan godt forstå din pointe.. og hvis i nu ikke havde plads til at opbevare tingene andetsteds - så kunne man jo bede VVS/forsikring om at finde lokale til dette, specielt hvis det kommer til at vare henover jul og man skal have gæster eller lign.. men svie og smerte erstatning ville jeg nok selv synes var at forsøge at lukrere lidt på VVS fejlen... men det er bare min personlige holdning.. overordnet synes jeg man skal kræve løsninger på de konkrete problemstillinger man har. og ikke spekulere i hvad kan jeg muligvis afkræve af dem.. taget i betragtning at de som du skriver har været hurtigere og hjælpsomme og erkendt deres skyld uden bøvl og hvad ved jeg.,.
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis