Isoleringsskiver til montering under træloft

Hej, jeg søger nogle billige skiver eller lign. til at skrue nogle rockwool bats op under et loft som foreslået i artiklen her https://www.rockwool.dk/teknisk-support/arbejdsvejledninger/diverse/mekanisk-fastgorelse-af-rockwool-stenuld-med-synlige-skiver/

Jeg har søgt mig frem, men synes ikke jeg kan finde nogen der forhandler alm plast-spændeskiver over ø50. Jeg kan komme tæt på i form af nogle isoleringsankre, men de er svært dyre og ment til beton og lign.

Er der nogen der har et godt billigt forslag? evt. klippe noget plast selv? skal dække ca 30m2
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Må jeg spørge hvorfor du bruger skiver der? Normalt bruger man skiver til facadebatts hvor der skal pudses direkte udenpå. Hvis du sætter dem op på et loft så skal der vel laves et nyt loft nedenunder ? og dermed har du vel allerede nogle tværgående bjælker der skal forskalling eller lignende op på?

Hvis du har det kan du jo bare spænde noget ståltråd eller lignende op mellem bjælkerne

Ask
Det er bare til at stikke lidt ekstra for under et gulv som er over en krybekælder. Der er i forvejen gammelt et lag med træforskalning som jeg ikke kan komme til
Du kan selv lave skiver, ved at andvende en hulsav, brug plast eller vandfast krydsfiner plade-  (jeg brugte nogle lister skåret af forskallings brædder, da jeg isolerede i krybekælderen)

Vi prøver igen, i morgen --
Det behøver jo ikke at være runde skiver. Man kan save nogle strimler tyndt krydsfiner og bagefter skære dem i klodser  50 x 50 mm eller større.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Klart, god ide med hulboret! Hvorfor tænkte jeg ikke på det :D tak!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis