Servostyrings lampe begynder at lyse efter ca 20 min kørsel Skoda fabia

Hej
Jeg har lige købt en brugt Skoda fabia fra 01 med 75000 km på tælleren
Den tænder lampen for servostyring når man har kørt ca 20 min 😔 den lyse gult men mister ikke servo
Mit store spørgsmål er så hvad kan det skyldes ???
Den køre super godt den har bare denne udfordring
Håber at der sidder en der har svaret på hvor fejlen er
Mvh jesper 70 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor højt står væsken i reservoiret?
Du kan hurtigt og let få udlæst fejlen med en OBD tester, men det er spild af tid hvis der blot mangler hydraulikolie. 

Elektronikteknikeren
Okay. Men har du tjekket om det er tilfældet??? 

Elektronikteknikeren
Nej har jeg ikke lige gjort endnu 😔 har bare læst at et defekt batteri kan også være nok til at den melder fejl da servo er elektrisk og bruger ca 60’amp
Og jeg syntes at mine forlygter de skifter meget fra svag til kraftig når bilen står og går tomgang og motoren svinger i omdr 
Se det var jo nyttig viden. Det er nemlig helt korrekt at et træt batteri kan drille elektrisk servostyring.
Det har jeg også oplevet på min egen bil.
Og det er jo typisk et problem om vinteren når batteriet ikke har de optimale forhold.
Har du prøvet at måle dit batteri?
Uanset hvad er 400kr.til et nyt batteri givet godt ud, da det sikkert ikke er nyt det der sidder.

Elektronikteknikeren
Annonce
Absolut nyt batteri og når du kører små ture mange gange, kan du komme ud for det samme. Sæt en lader på en gang i mellem. I sidste ende, kan du brænde generatoren af, da den lader som åndssvagt den første tid efter koldstart. Hvis du så bare køer ungerne i skole, når den ikke at gå ned i effekt og det slider.

 

Hej igen
Jeg har skiftet batteri og fejlen forsvandt ikke 😔 har nu fundet ud af at når lyset blinker hele vejen rundt på bilen så står min servopumpe og starter og stopper hele tiden 🤔 mit store spørgsmål er så kan det være selve pumpen der er defekt eller kan det være ratvinkelsensoren der laver lort i det. Har idag haft obd2 læser på men den siger der ingen fejl er 🥺
Syntes det ville være dumt at skifte pumpen til 4000kr hvis det ikke er den. Har lige været ude og køre en tur og da jeg kom hjem var der fint servo på bilen. Stoppede den og startede den igen og nej der var ingen servostyring 😩
Håber at der er en af jer der måske har et svar på hvad der kan være galt 🤩
På forhånd tak og glædelig jul 🎄🎄🎄 
Når dit lys blinker hele vejen rundt på bilen står servopumpen og starter og stopper hele tiden.
Det tyder på en løs forbindelse, hvor der så trækkes stel fra et helt tilfældigt sted. Hvis du ikke umiddelbart kan se hvor det er galt - f.eks. et dårligt stik, så sæt en direkte stelforbindelse til din servopumpe, enten til stel eller helt hen til dit batteri.
Stelledningerne er de vigtigste ledninger i din bil.

Søren O
Hej Søren o
Jeg vil prøve at trække et stel kabel fra pumpe og til batteri. Og hvis det så afhjælper problemet er det jo så igang med og finde det dårlige stik
Den står netop og starter og stopper pumpen når lyset blinker det kan høres lige så tydeligt 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis