Nyt gulv på strøer buer og slår sig

Hej Alle.
Jeg har lagt nogle nye planker (pitch pine) på nogle gamle strøer. Men nu har hele gulvet slået sig så meget af det kan bevæge sig op og ned med ca 1cm på midten.
Det virker som om det er selve strøerne der nu buer, selvom de har ligget der i i snart 80 år
Plankerne har akklimatiseret i ca 3døgn (forhandler sagde ca 48timer).
Hvad kan jeg gøre for at fikse dette

mange tak
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du holdt afstand til vægge, som foreskrevet i læggevejledningen? 
Ja afstanden til væggen er holdt. Der er heller ikke kommet nogle revner mellem brædderne.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Virker det som om, at det kun er plankerne der står i en bue? (altså så de har rejst sig fra strøerne) eller som om, at strøerne også har rejst sig? Og er det strøer eller er det et bjælkelag? 
Hej kres10
Det virker som om at det er strøerne der også bevæger sig. Alle brædderne bevæger sig som et (ligesom f.eks. en OSB plade ville gøre).
Gulvet er strøer på et beton dæk, så intet bjælkelag.
Det lyder bare underligt, hvis dine strøer pludselig rejser sig. Hvor længe efter, at du har lagt gulvet er det sket? Har du ellers foretaget noget i konstruktionen, ifb dit nye gulv? 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Er der stadig afstand til vægge?

Venlig hilsen
Knud
Der er stadig afstand til væggen.
Jeg har efter de er monteret fuldspartlet og malet rummet, hvilke vel har øget fugtigheden i rummet, men det er også det eneste.
Her er nogle billeder af gulvet samt underlaget. Det bevægede sig ikke før et par uger efter disse billeder er taget
Det lyder som fugt ja. Lad rummet tørre og mål helst luftfugtigheden. Det burde komme på plads igen

 

Hej Bjarke

Jeg er lidt nysgerrig på om gulvet lagde sig igen? Jeg har nogle gamle gulvbrædder jeg har haft liggende i skuret i et godt stykke tid. Nu hvor jeg skal bruge dem ser jeg at de står i en bue... skal bare høre om der er håb forude :)

Mhv. Anders
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også