Skabe i gasbeton køk og bad

Hej 😊
Vi er igang med et større renovationsprojekt, og er nået til et punkt hvor vi er lidt i vildrede.
Vi vil meget gerne lave konstruktion til skabe/skuffer i gasbeton i både køkken og badeværelse, men.. vi vil helst gerne finde en løsning så vi kan montere lågerne/fronter uden der kan ses noget korpus fra elementerne. Er der nogen som har en ide eller erfaring med hvordan vi gør eller hvor vi evt kan henvende os?
Altså vi vil gerne lave lågerne til at gå en cm ud over gasbetonen hvis det kan lade sig gøre.
På forhånd tak for hjælp.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Jeg har set bad, baggang og køkken bygget op i gasbeton. Det kan laves flot med buer og sådan noget. Men det har alle steder været med hylder ind i gasbeton rummene og så uden låger.
I vil altså sætte " almindelige " elementer ind i bokse bygget af gasbeton, og så lade skabslåger m.m. være 1 cm bredere end skabskorpus. Det strider jo lidt imod alle regler for køkken elementer inclusive måske naturlovene.
Her mener jeg at den ekstra 28 mm skabslåge ( 10 mm + 18 mm pladetykkelse i korpus ) som sidder bagud i forhold til hængsel, vil dreje ind i korpus når man åbner.
Der kan sikkert findes hængsler der kan klare det men jeg kender ingen.
Min personlige mening er nok at de gasbeton skillerum vil fylde for meget i et køkken design, men det er jo kun en mening ud af mange.
Hvis i skal have et køkkenfirma med på den ide kunne det f.eks. være Hanstholm Køkken. De laver individuelle løsninger, og i høj kvalitet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Omdrejningspunktet bliver nok at finde befæstelse der skal erstatter skruerne til hænglserne, og disse er nok lige store nok til almindelig skabshængsler. Jeg vil foreslå du kigger på forkrøbbede hamborghængsler.

Erstatninger for almindelige skruer kan du finde hos Carl Ras - deres udvalg er enormt. eller kan de skaffe præsis hvad du har brug for.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis