Kommentarer til projekt: Carport + skur

Her samles kommentarer til projektet: Carport + skur

Kommentarer vises både her og på projektet.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dette er ikke et projekt - det er en ommer - flyt venligst til rette forum
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
kig hos grædstrup stål... de har spær til sådan et projekt

<p>.308</p>
Ok takker. Har dog målene og typen på de originale spær, så jeg bestiller dem hos pågældende spærfabrik :-)

Jeg huer ikke, når du skriver at huset er piloteret. Den pind du har sat af til hjørnestolpe, er heller ikke nok til at bære så meget tegl. Du må punktstøbe langt ned. Se på hustegningen, hvor langt ned man har piloteret. Mht isolering af skur. Så husk at plane arealet så stort, at der tages hensyn til indvendig vægisolering.

 

Annonce
Jeg tror at huset er piloteret med 10 meter betonpæle, idet bærende lag ligger 5-6 meter nede. Men den eksisterende carport er udført med punktfundament og er ret sikker på det ikke er gjort i den dybde. Ved så godt at den nye carport bliver væsentlig tungere, men det må en udregning kunne klargøre. 
Din konstruktion er meget åben ift at modvirke skiveeffekt samt løft af konstruktionen i vindpres der kommer ind under.

Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken men er temmelig sikker på at du skal have en bygningskonstruktør til at regne det hele igennem for dig hvis du gerne vil kunne få det forsikret bagefter - især når du sammenbygger det med resten af huset.

Pågældende konstruktør bør også kunne anvise krav til styrke af din stolpe for at den kan bære samt mulige emner til løsning.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 28-11-2019 13:01:31

Din konstruktion er meget åben ift at modvirke skiveeffekt samt løft af konstruktionen i vindpres der kommer ind under.

Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken men er temmelig sikker på at du skal have en bygningskonstruktør til at regne det hele igennem for dig hvis du gerne vil kunne få det forsikret bagefter - især når du sammenbygger det med resten af huset.

Pågældende konstruktør bør også kunne anvise krav til styrke af din stolpe for at den kan bære samt mulige emner til løsning.

/BOFH

 Ja den bliver meget åben, så det skal gennemregnes af en fagekspert. Det med stolpen i hjørnet er blot for syns skyld, da tegningen blot er et visuelt bud på det jeg godt kunne tænke mig. Det kan sagtens være, at det ender med at siden skal lukkes helt :-) 

Selvom siden bliver lukket, skal stolpen stå der alligevel. Og vindpresset bliver større.

 

uldal skrev den 29-11-2019 13:03:00

Selvom siden bliver lukket, skal stolpen stå der alligevel. Og vindpresset bliver større.

 Ja, der kan man bare se hvor meget jeg ved. Havde nu også tænkte at stolpen stadig skulle blive stående, men tænker også der skal være flere stolper langs siden til at bære lasten, samt en solid bjælke.

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis