Dampspære rundt om vinduer

Nu har jeg  bygget 2 kviste på taget og i disse er der sat vinduer i.

Kviste er naturligvis godt isoleret og jeg har været grundig med dampspære.

Rundt om vinduer er der et lille mellemrum/afstand på ca 2 cm, som jeg har forret med isolering.
Udvendigt bliver dette mellemrum afsluttet med selvekspanderende fugebånd.

Jeg er dog lidt itvivl med den indvendige side af dette mellemrum.
Jeg tænker at sætte et dækbrædt/liste over men er meget i tvivl om der mellem dette brædt og isolering skal vlre dampspære......og givet fald laves det vel blot ved at jeg bruger isoleringstape.

Nogle gode råd ?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du ik kørt dampspæren ud til vinduesrammer indvendigt og tætnet den dertil? Smid gerne et foto ind

Mvh. Christian M
 

Here you go, se billedet.
I loftet er der endnu ikke monteret en gipsplade, mens der på væggen er monteret gips som går ind ved siden af vinduet.Udvendig er der inddækket med alu profiler og ekspanderende fuge som giver en pæn overgang mellem ydervæg og vindues rammen.

Jeg er med på at det bør være tæt på indersiden og diffusionsåbent på ydersiden, netop derfor spørger jeg til hvordan man i praksis gør det.
Dampspærre føres ud i vindues hul og der fuges mellem vindue og dampspærre. Difussionstæt indvendigt og åbent udvendigt. 
Ved velux vinduer f.eks. er der et 10 mm spor som gipsplader skydes ind i. Den tilhørende dampspærre skydes forinden ind i dette spor hvor det er tæt. Så du burde have haft væggens dampspærre så lang at den kunne komme i klemme under din liste, som det nu er opbygget. Bagefter afskæres overskydende dampspærre.
Så du bliver nok desværre nødt til at have lysnings pladen afmonteret på væggen så du kan forlænge dampspærre.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis