Tilbud på nyt gasfyr

Hej,

Vi skal til at skifte fra oliefyr til gasfyr og har i den forbindelse fået tilbud på følgende gasfyr:

Elco Thision Mini 3 15.3 med 100 l VVB inkl. udeføler og vejrkompensering samt Wifi-styring.
Alternativt kan vi også få Elco Thision S2 uden wifi.

Prisen er 39.000 kr., hvor det gamle oliefyr afmonteres og skrottes og det nye gasfyr montetes.

Huset er desuden på 210m2 i 1 plan.

Er der nogle, der kender til disse to gasfyre og evt. kan anbefale det? Og er prisen fair?

Tak på forhånd.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
følger

Jeg har måske 10 tommeltotter, men er god til at finde på solide og uortodokse høkerløsninger til diverse husproblemer. Jeg håber at kunne dele lidt ud på her sitet.
prisen synes jeg er okay, men hvorfor skifte til gasfyr og ikke en varmepumpe, stod jeg med valget idag havde jeg ikke valgt gas igen.. størstedelen af folketinget vil gerne have folk over på strøm og varmepumper, så jeg tror det er et spørgsmål om tid før der kommer afgiftlettelser på el og større afgifter på olie og gas, allerede idag får man en væsentlig lettelse på elafgiften når ens hus er elopvarmet, som varmepumper jo går ind under..
Altså det kommer jo an på trådstarters hus om en varmepumpe er en god ide. Vores hus har 13cm ny hulmursisolering og 25cm lambda 32 på loftet. Men fremløbstempersturen skal stadig op over 60 grader på kolde dage for at der er varmt. Og sådan en fremløbstemperstur er ikke billigt med varmepumpe fordi den skal laves næsten 100% på elpatron.

Varmepumper er gode til velisolerede huse med gulvvarme. Men for os andre kan der godt være andre behov 

Ask
Jeg har et Thision S2 og er meget godt tilfreds.

Mht. wifi, så har vi et service-abonnement hos Gastech og de tilbød for nyligt at eftermontere mobil-styringen uden beregning. Teknikeren frarådede det dog, da han kom og lavede service, fordi vi har gulvvarme. Med gulvvarme giver det ingen mening af natsænke mv.


Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis