Gulvvarme regulator

Hej Lav Det Selv
Jeg kom i dag hjem til nogle meget varme gulve, så jeg gik straks til gulvvarmeanlægget og kunne konstater at fremløbstemperaturen var alt for høj, til trods for, at den var indstillet til ca 30 grader. Jeg skruede den ned på min (20 grader) min intet hjalp det. Her efter demonterede jeg termostaten hvor jeg kunne konstater, at den langt fra trykker ventilen (den lille stift) i bund, selv når den står på min. (Se billeder)

Gulvvarmen har kørt fint mht fremløbstemperatur ind til i dag.

Er der nogle der har en ide til hvordan jeg laver dette? Og er der en der kan forklarer hvad der er sket? Jeg vil jo nødig komme ud for overståede igen, da trægulve bestemt ikke har godt af så høj varme. Nu opdagede jeg det heldigvis relativ hurtigt. I morges var gulvene i hvert fald ikke så varme som da jeg kom hjem her til aften.

Med venlig hilsen
Bjarke

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikke en almindelig rumtermostat du viser billede af?
Hvis det er tilfældet, så er der ikke noget der begrænser temperaturen i din gulvvarmekreds. Der reguleres udelukkende efter rumtemperaturen.

Søren O
Det kunne være føleren, kappilærrøret eller selve termostathovedet der er galt med. Hvis væsken er sivet ud, virker termostatventilen ikke.
Den lille stift i "radiatorventilen" sidder vel ikke fast?

Søren O
Hej Søren
Nej stiften sidder ikke fast, den kan jeg trykke ind og så er der lukket for det varme vand. Så jeg tror du har ret. Der er garanti på anlægget endnu, det er under et år gammel. Så jeg må prøve og se om de kan sende nogle nye stumper til mig
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis