Ny oliebrænder, hvad virker?

Ikke verdens mest moderne eller miljøvenlige opvarmningsform, det kan vi godt blive enige om, men da vi bor i landzone og hverken har adgang til fjernvarme eller gas, og da det pt. er langt det billigste for os, har vi valgt at køre videre med oliefyr nogle år endnu. (Der er jo heldigvis ikke så mange af os oliefyrs-ejere tilbage, til glæde for miljøet 😊).

Jeg har for lidt tid siden lavet en lignende tråd herinde, men der er umiddelbart ikke så mange der ved så meget om emnet (hvilket jo er logisk nok), så derfor spørger jeg lige igen; måske der er kommet nogle nye til der ved noget :-).

Ny oliebrænder; den gamle stopper hele tiden og skal startes manuelt. Den vil være alt for dyr at reparere, da man næsten ikke kan få dele til den mere.

Hvilke mærker virker? Det skal jo helst være noget der både er driftsikkert, støjsvagt, m.v.

Hvad med eksempelvis denne, er det et godt fabrikat?: (bemærk, jeg har absolut intet tilhørsforhold til nævnte firma, linket skal blot ses som et rent eksempel!).

https://www.billigvvs.dk/Varmesystemer-Kedler-Fyr-Tilbehoer-til-kedler-fyr--Riello-Gulliver-RGO-R-16-6-27-3-KW-189759.html?gclid=EAIaIQobChMI9bPVrbWF5gIVzY2yCh0B2Q7sEAQYCSABEgI-sfD_BwE

Med venlig hilsen

 

Lars F.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg købte for over 10 år siden en brugt Bentone sterling som kommer fra Sverige mener fabrikken hedder Electrooil
Den har bare kørt siden uden uhensigtsmæssige stop (dog en gang da tanken var tom, da den automatiske påfyldning havde svigtet.)
Så er den særdeles stabil, skal ikke indstilles når den først er kørt ind.
Jeg ville kikke efter en nyere brugt i samme fabrikat, ofte kan man finde en der er få år gammel til meget lav pris, når folk får anden varmekilde.


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 25-11-2019 14:36:26

Jeg købte for over 10 år siden en brugt Bentone sterling som kommer fra Sverige mener fabrikken hedder Electrooil
Den har bare kørt siden uden uhensigtsmæssige stop (dog en gang da tanken var tom, da den automatiske påfyldning havde svigtet.)
Så er den særdeles stabil, skal ikke indstilles når den først er kørt ind.
Jeg ville kikke efter en nyere brugt i samme fabrikat, ofte kan man finde en der er få år gammel til meget lav pris, når folk får anden varmekilde.

Hej Jens.


Ja, som udgangspunkt en god idé at kigge efter en brugt der måske kan fås relativt billigt, hvilket jeg også gjorde med den nuværende, og jo desværre høstede en dårlig erfaring med.

Dermed ikke sagt at alle brugte er dårlige, men desværre sidder det jo i baghovedet på en, når man først har oplevet det :-). Og så dyre er de faktisk ikke fra nye af, synes jeg.


Med venlig hilsen

 

Lars F.

LL1 skrev den 25-11-2019 17:05:15

Riello er ok, en del af Milton, der også laver gasfyr og kondenserende oliefyr. 

 Tak for svaret 👍👍.


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Hvorfor ikke sætte en træpillebrænder på kedlen..   
Frank Chr. skrev den 26-11-2019 16:32:30

Hvorfor ikke sætte en træpillebrænder på kedlen..   

 Vi har fyret i en stor kælder hvor der foregår meget andet også, jeg tror derfor ikke helt det går. Så vidt jeg har hørt sviner sådan noget en del :-). Og der skal vel også laves en del om generelt?


​Men tak for idéen 👍👍.

Med venlig hilsen

 

Lars F.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis