Gammel radiator virker ikke - lunkent varme/vand

Hej Forum. Håber i kan hjælpe.Jeg har en gammel radiator i kælderen, hvor vandtilstrømningen er lunkent og radiatoren varme ikke rigtig - den er kun lunken. Jeg harslået lidt på huset/termostaten og det har ikke afhjulpet problemet. Jeg harmange gange før haft termostater hvor ventilen har haft sat sig fast og har kunne løsnes med lidt massage og banken på rør, men det fungere ikke her og jeg tror derfor det er hele pakdåsen der skal udskiftes. De termostater som jeg har haft åbnet før, har alle kunne åbnes fra siden med umbraco nøgle. Denne er jeg dog lidt usikker på. Her sidder skruen midt på termostaten. Er den lige så let at få åbnet? Jeg har prøvet at skrue skruen helt ud, men termostaten sidder meget godt fast på ventilen og jeg tør ikke bruge så meget vold for at få den fri, så jeg kan udskifte pakdåsen. Er der nogen med et godt råd?
Mvh Jimmi

AmatørenAlbertslund
Hej Forum. Håber i kan hjælpe.Jeg har en gammel... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil mene, at det er 2-streng. Fremløb i et rør og tilbageløb i et andet rør. Rækkehuset har loftvarme - korrekt loftvarme! (lidt modsat af gulvvarme) Dog er der så denne omtalte radiator i kælderen.
Jeg ved ikke hvor/hvordan man skruer op for cirkulationspumpen?
Anlægget ser sådan (lidt uoverskueligt) ud.
Nogen der kan hjælpe mig videre......?

AmatørenAlbertslund
Hej alle

Jeg prøver lige at kommentere på denne tråd for at se, om der er nogen respons, da det ligner lidt et tilfælde, jeg selv sidder med. :-)

Jeg har i min lejlighed (opført i 1969) nogle gamle ventiler (se billeder), som jeg gerne vil skifte ud med nogle digitale NetAtmo (https://www.smart.dk/netatmo-smart-radiator-termostat-startpakke.html).

Er der nogen, der kan fortælle mig, om jeg kan genbruge det eksisterende rørstykke (dvs. kun udskifte selve 'hovedet'), eller om jeg skal have en VVSer på til at skifte hele rørstykket? I så fald, hvordan løsner jeg hovedet?

På forhånd tak, hvis der kommer et svar! :-)
/Terji

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis