Hjælp til lampeudtag

Hejsa!

Jeg skal lige starte med at sige at jeg ikke er meget af en elektriker :)

Jeg ville tidligere i dag sætte lamper op i min lejlighed. Det gik fint nok i køkken og stue, men i soveværelset og kontoret var lampeudtaget særdeles forvirrende.. Jeg har svært ved at finde ud af, hvad der er hvad her (se billede fra kontoret) specielt fordi jeg ikke har ret meget forstand på el. Det lykkedes os at få strøm i pæren - den var bare ikke forbundet til afbryderen, så vi kunne ikke slukke den igen (det er sgu lidt upraktisk)..

Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde ud af, hvad der her er mellemleder/forbindelse til afbryderen (og ellers bare hvordan jeg skal sætte min lampe til)? :)

Mvh,
Christian

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville da starte med at sætte den ene leding til de 2 lyseblå Og den anden til den sidste der sidder i samme muffe række. Jeg kan ikke skele farven på den leder.
Men det kunne også være at den anden leder skal sammen med den sorte der ligger bag de brune.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 24-11-2019 22:12:31

Jeg ville da starte med at sætte den ene leding til de 2 lyseblå Og den anden til den sidste der sidder i samme muffe række. Jeg kan ikke skele farven på den leder.
Men det kunne også være at den anden leder skal sammen med den sorte der ligger bag de brune.

Tak for svar :)

Jeg beklager for det lidt dårlige billede - det er svært at få et godt belyst billede uden lys :)

De tre blå ledere er alle i hver sin indgang i muffen. Kan det være, at de i muffen har forbindelse til hinanden? Der er ikke en sort ledning, det var bare et dårligt belyst billede..
Der er følgende ledninger:

3 lyseblå, der sidder i samme mufferække (i hver sit hul)
3 brune der sidder i den samme samlemuffe
1 grøn/gul som jeg går ud fra er jord
1 hvid inde bagved

Det er meget forvirrende for mig.. :))

Prøv at sætte den lyseblå fra lampen sammen med de lyseblå i muffen og den anden ledning fra lampen til den ikke synlige hvide ledning.

fase
Jeg regner med at Fabrins opskrift giver dig det rigtige resultat. Ellers må vi vide hvordan du havde monteret det da lampen lyste hele tiden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis