Dykpumpe

Jeg  har en overdækket kælderskakt, hvor der i bunden er et firkantet hul, der måler 24x24 cm. i dette hul har jeg placeret en Selekta Hn 5218 grundvandspumpe købt hos Harald Nyborg. Pumpen er med indbygget start/stop funktion der starter og stopper pumpen afhængig af vandspejlet. Pumpen starter og skulle stoppe når indsivende grundvand og regnvand når flyderens startpunkt, men den vil ikke starte. Gir jeg pumpen eller slangen et lille puf starter den og fjerner vandet indtil stop nåes. nogen der ved hvad der er galt?

jvk
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du tjekket at dine forventninger til "start" ikke er for tidlige i forhold til hvad der rent faktisk kan aktiverer start-switchen?

Jeg kender ikke den konkrete niveau switch, men ofte skal de modeller der flyder opå næsten helt lodret position før de aktivere, andre skal "bare" skifte 90 grader, så det skal du lige have afklaret, før du kan finde ud af hvordan den skal befinde sig, for at starte ig stoppe?

 

Hvis der er okker i vandet, kan svømmeren godt slamme til efterhånden.
Men prøv at tage dækslet af til flyderen og kik om den kan køre frit.
Men først så prøv den i en spand vand, pumpen skal nok være næsten dækket af vand før den starter, så har du ikke tilstrækkelig dybde i brønden kan det også være derfor den ikke vil starte.

Det må være sådan en pumpe her
SELEKTA GRUNDVANDSPUMPE 550W

Vi prøver igen, i morgen --
det er præcis denne pumpe. Der er masser af vand, pumpen en ny, ingen okker, og vil kun starte når jeg giver den et lille gok med enden af et kosteskaft. Stopper som den skal

jvk
Når den er ny, så få den byttet, den skulle da gerne virke... 

Vi prøver igen, i morgen --
Hvor højt står vandet, når du forventer den skal starte? Når du kan få den til at starte ved at give den et gok med et kosteskaft, kunne det betyde at vandstanden ikke er høj nok til at påvirke svømmeren. Har du ikke en beholder, du kan prøve den i?

fase
Annonce
Pumpen er langt under vand,totalt under vand, så vilkårene for start er der

jvk
jo jeg har en beholder, har osse prøvet med det det, ingen forskel

jvk
Så ligner det en bytter.

fase
den jeg kører med er sprit ny,, den "gamle" 1 uge gammel har samme problem, ja og har kontaktet Harald nyborg på mail

jvk
Jeg går nu hver anden time mindst ud for at gogge pumpen i gang, ellers løber vandet ind i kælderen over dørtrinen og ødelægger alt der ståe der

jvk
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis